här i den fjällhöga Norden

.....

Tjabba bloggen! Igårkväll fick jag lite halvt panik när min dator inte ville starta. Den hade fastnat i ett läge där alla knappar lös men skärmen var helt svart och den gick varken att stänga av eller sätta på. Fick ta till mina teknikkunskaper och lyckades plocka bort batteriet för att den skulle gå att stänga av. Efter det gick den som tur var att få igång igen och jag kunde kolla på kvällens avsnitt av Big Brother - vilken tur!

Idag var det återigen grått och trist när jag vaknade. Jag orkar inte med om det ska vara såhär hela hösten, superdeppigt! När jag slutat jobba åkte jag i alla fall in till stan och träffade en ny au pair, Amanda. Vi letade upp Nordic Bakery i Soho och köpte med oss lite "svensk" fika och satte oss i parken utanför och åt. En väldigt o-grön park med många konstiga statyer, men det var mysigt ändå! Efter det vandrade vi upp mot Oxford Street för att jag var på jakt efter en portabel laddare till min telefon, batteritiden på gamla iPhones är ju verkligen inget att hänga i julkranen. Var först inne på John Lewis och hjäälp vad stort det var! Har inte varit där inne förut men de har nog verkligen allt man kan tänkas behöva tror jag. Förutom portabla laddare. Men vi gick vidare och tillslut fann jag min laddare på HMV. Köpte lite smink på Boots också innan vi kom bort till Marble Arch där vi tog tunnelbanan hem igen. En bra förmiddag i London med ett mycket trevligt sällskap! 





Nu ligger jag i sängen och ska snart börja jobba igen. Är galet trött och hade helst av allt velat sova några timmar, men det får vänta till kvällen. 

Kommentarer
Postat av: Emma

Måste bara kommentera lite. Eller mer påpeka.. Din blogg är så bra! Jag flyttade hit till London förra veckan för att jobba som au pair och varje kväll när jag slutat så är din blogg det första jag läser! :)

Svar: Men åh! Tack så jättemycket, vad glad jag blir! <3
Linnéa Carlsson

2014-09-18 » 21:34:37
Postat av: Emma

Får jag bara fråga.. Hur hittar man vänner att umgås med? Känner ingen så jag sitter mest på mitt rum eller går runt till olika Starbucks (lol) för mig själv när jag är ledig på dagarna.

Svar: Det absolut enklaste är nog via facebook tror jag! Gå med i alla au pair-grupper du hittar och börja skriv till folk! :) Jag skickar lite länkar:https://www.facebook.com/groups/1482545228651269/?fref=ts

https://www.facebook.com/groups/au.pair.london.2013/

https://www.facebook.com/groups/2251152540/

https://www.facebook.com/groups/641407765877848/

Hoppas det går bra och att du trivs här i London! Kram!
Linnéa Carlsson

2014-09-18 » 22:40:27



Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras inte)

URL/Bloggadress:


Kommentar:


Trackback