i ett virrvarr av chanser och val

.....

Åh så SKÖNT det är att skolan har börjat. Det var såklart lika stressigt som alltid på morgonen med lunch boxes som ska packas och barn som ska äta, borsta tänder och hår, klä på sig och sen iväg till skolan i tid. Men när de väl gått och jag har gott om tid på mig att ta hand om kaoset (köket) och lite av tvätten. Strax efter nio slutade jag och begav mig, som så många gånger förut, ut på Londons gator med en take away-mugg i handen och en podcast i öronen. Denna gången dock min egna mugg och eget te, älskar min snygga KeepCup! Fick fundera ett bra tag innan jag kom ihåg hur jag lättast tar mig till ambassaden men när jag väl kommit på att jag ska gå ner till Finchley Road och ta bussen så gick det lätt som en plätt att hitta. Det är väl tur att jag lärt mig lite under sex månader i alla fall. Jag satt hela bussresan och försökte bestämma mig för vad jag skulle rösta på. Velade enda tills jag stod framme vid valsedlarna inne på ambassaden. Men jag bestämde mig tillslut och känner mig väldigt nöjd. Mitt första riksdagsval är avklarat, tjoho! (Bor ni i London så glöm inte att ta er till ambassaden och rösta innan tisdag nästa vecka! Öppettider hittar ni här)
Efter detta gick jag in mot stan och hamnade (som vanligt) på Oxford Street. Jag som tänkte kolla in lite nya snygga höstkläder åkte istället därifrån med fyra filmer. Så kan det gå. Och så en Wok to Walk på det också. Använde mitt överfyllda rabattkort och fick därför gratis lunch, härligt!

Nu ska jag strax börja jobba igen. Ska hämta de två äldsta på skolan, till middag ska vi äta rester från gårdagen (jag gjorde Jamies supergoda italienska köttbullar) så det är ju inte så jobbigt direkt. Får väl se om jag hinner med att tvätta lite av mina egna kläder kanske. De börjar bli väldigt fullt i tvättkorgen och väldigt tomt i garderoben.

 

 


Kommentarer
Postat av: Daniella 🌙

åh, kan du inte dela med dig av receptet? :D

2014-09-05 » 17:21:36
URL: http://vapenbroder.blogg.se/
Postat av: Sanna

Hej, jag kom hit till London igår och ska vara au pair till en familj i Hammersmith och undrade om du skulle vilja träffas? Ha det bra!
/Sanna

2014-09-05 » 20:34:46



Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras inte)

URL/Bloggadress:


Kommentar:


Trackback