mellan ljuset och åskans dån

.....

Inatt vaknade jag av en av de värsta regnstormarna jag varit med om. Den är svårt att sova när det regnet öser ner på taket, extra svårt om man bor på översta våningen. För mig som inte är speciellt förtjust i åska heller blev det ju inte direkt enkare att somna om när det började mullra något fruktansvärt. Tror också att jag aldrig i mitt liv varit så nära ett blixtnedslag heller. Vet inte exakt vart den slog ner men det måste varit väldigt nära eftersom larmet gick på minst två bilar som stod parkerade på gatan. Jag trodde helt ärligt att den hade slagit ner i vårt hus och började planera över vad jag enkelt skulle kunna plocka med mig om det typ hade börjat brinna någonstans. Blev ju inte mindre nojig när min värdpappa kom uppspringande för trappan för att kolla om allt var okej. Men efter att ha konstaterat att allt var lugnt gick jag tillbaka till min säng och somnade strax om igen. 
 
När jag kom ner till nedervåningen i morse möttes jag av ännu en överraskning. Det hade regnat in.. Så jag snabbade mig att göra i ordning köket och låg sedan en halvtimme och torkade vatten. Men nu är det torrt i alla fall! När jag slutat drog jag mig till gymmet och tränade lite, köpte lunch på subway och tog bussen hem igen. Nu är det en timme kvar tills jag ska börja jobba igen. Ska lägga mig i sängen och vila. Ikväll ska jag träffa Josefine igen, vet inte riktigt vad vi ska hitta på än men det löser sig nog!
 
 

Kommentarer



Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras inte)

URL/Bloggadress:


Kommentar:


Trackback