när teater känns mer relevant

.....

Hallå bloggen! Hoppas ni haft en lika fabulös helg som jag (fast det blir nog svårt). I fredags var jag ju som sagt barnvakt hela kvällen så har inte så mycket att berätta om det känner jag. Åt glass och kolasås och tvättade mina kläder, sådär halvkul. Men igår hade jag det desto roligare! 
 
Vaknade pigg och utvilad och dessutom supertaggad. Dagen när jag skulle få se Martin Freeman i Richard III var ju liksom kommen. Dessutom första gången som jag skulle se en teaterpjäs (och inte musikal) här i London, och vad passar då bättre än att börja med Shakespeare?  Träffade Åsa utanför Trafalgar Studio strax innan klockan två. Vi hämtade våra biljetter, köpte program och gick in i salongen. Vi satt allra längst fram och eftersom scenen inte var upphöjd satt alltså vi direkt på scengolvet. Det var verkligen helt galet hur nära vi satt. Hade jag sträckt ut benen hade jag kunnat sätta fälleben för Martin, eller i alla fall tåflörtat lite, haha. Men okej, om pjäsen då: Den var verkligen helt fantastisk! Det trodde jag inte att jag skulle säga om Shakespeare men ÅH vad bra det var. Och alltså.. Martin Freeman. Helt sjukt vilken skådespelare han är, inte så mycket John Watson över Richard direkt. Alla andra skådespelare var också helt suveräna men det går liksom inte att undgå att det är Martins pjäs det här. Hade velat råda er alla till att gå och se den men tyvärr är det ju lite sent eftersom gårdagens kvällsföreställning var den sista. Överlevde blodet förresten, det var inte så hemskt farligt trots allt. (Även om jag ju kan erkänna att jag sett mysigare saker än när en människas halspulsåder skärs av och blodet sprutar ut över publiken.) Efter att pjäsen var slut vandrade vi vidare till Ed's Eary Diner och drack varsin milkshake och lugnade ner nerverna lite. (Tror inte att det finns bättre milkshakes på något annat ställe i världen?). När vi suttit där ett bra tag gick vi runt en stund på stan innan vi hamnade på ett annat Ed's för att äta middag, haha! Efter det gick vi återigen till teatern för att möta Martin när han kom ut från Stage Door efter kvällsföreställningen. Det var en himla härlig stämning och en massa folk (tjejer) var redan där trots att vi kom dit 20 minuter innan föreställningen var slut. Efter en lång stunds väntan och trängsel kom tillslut Martin ut i alla fall. Ingen signering men han vinkade och tackade för jublet innan han hoppade in i bilden och åkte iväg. Alltså han verkar så snäll och mysig!! Verkligen helt annorlunda från vad vi sett på scen några timmar tidigare. Efter detta korta men magiska Martin-moment lämnade vi teatern en sista gång och gick mot tunnelbanan. Sa hejdå till Åsa och åkte vidare hem till Hampstead igen.
 
 
 
 
Jaha. Det var lördagen det. Inlägg om söndag (alltså idag) ska ni också få. Men det får bli imorgon för nu måste jag sova. Kan ju ge er en liten sneekpeek: Den kommer innehålla ännu mer Martin Freeman. Ojoj!

Kommentarer
Postat av: Daniella 🌙

vad borde man ha sett honom i? känner inte igen alls, haha!

2014-09-29 » 09:39:21
URL: http://vapenbroder.blogg.se/



Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras inte)

URL/Bloggadress:


Kommentar:


Trackback