det är visst nån som är tillbaka

.....

HEJ IGEN BLOGGEN! Det var ju ett tag sedan jag skrev, men denna gången är det faktiskt inte mitt fel! Av någon anledning har min domän (storyofaheart.se) slutat fungera och varken jag eller blogg.se verkar kunna lösa problemet. Jag har nu lyckats "koppla bort" bloggen från den domänen så att ni i alla fall ska komma in och kunna läsa. Viktigt: Ni måste alltså skriva storyofaheart.blogg.se när ni ska hit. (Men läser du detta är det förmodligen precis det du gjort.)
 
Vad har hänt sedan sist då? Varning för långt inlägg..
 
I fredags jobbade jag heldag och tog med barnen till Heath igen. Vi hade picknick, spelade kort, åkte scooters och spelade fotboll en lång stund. Var helt utmattad när jag fick sluta på kvällen. Bytte i alla fall om lite snabbt och åkte iväg till Earls Court där jag träffade Josefine. Vi gick till Ping och drack varsin drink innan vi fortsatte till en pub som var lite tystare och enklare att prata på (hallå pensionärer). 
 
I lördags hade jag en ganska busy day. Var först inne i stan för att försöka få tag på en till resväska. Hittade dock ingen som jag ville ha (dvs. som var billig nog) så åkte hem igen. Bytte om snabbt och mötte sedan upp Danielle på ett hotell i närheten av St Johns Wood. Där åt vi grymt god Afternoon Tea och pratade massor. Efter ett tag hoppade vi på bussen in mot stan och kvällens underhållning: musikalen Cats. Min tredje musikal på mindre än två veckor och tyvärr också den sämsta. Kanske den sämsta musikal jag sett? Riktigt tråkig. Så den behöver ni inte slösa några pengar på!
Efter musikalen skyndade jag mig bort till en pub där jag mötte upp mina girls. Vi gick sedan vidare till Maddox och firade Ellinors födelsedag med drinkar, dans och tårta (som vi åt med händerna.. haha!). Hade huuuur roligt som helst och kom hem igen lagom tills det att solen började gå upp vid 05:30 på morgonen. Bra kväll helt enkelt!
 
I söndags hade jag (förståeligt nog) en lite seg start men mötte upp med Josefine i Camden runt ett. Vi vandrade runt på matmarknaden och köpte lunch, Sara kom dit också och när alla fått vad de ville ha gick vi och satte oss vid kanalen och åt. Sara var tvungen att gå för att möte upp en kompis men jag och Josefine satt kvar ett bra tag och njöt av solen och värmen. Tillslut kände vi ändå att det var dags att röra oss in mot stan. Vi köpte kaffe och tog sedan tunnelbanan in till Covent Garden där det hölls Oliver Awards - West Ends egen teater-/musikalprisgala. Det var dock inte så intressant så vi promenerade istället runt hela Soho och var precis så flummiga som vi alltid är innan vi kom tillbaka till Covent Garden efter någon timme. Då hade även Malin, Johanna och Matilda (som varit på award-grejen) tröttnat och vi gick allihop till GBK istället. Åt kycklingburgare och sötpotatis fries som vanligt. Gott. En riktigt bra helg i en riktigt bra stad!
 
I måndags var det dags att jobba igen. Fortfarande lov (huuuur kan man ha nästan en månads påsklov?!) för barnen så har jobbat lite annorlunda än vad jag brukar. Under min lediga tid i måndags gjorde jag inte mycket mer än att åka in till stan och köpa den där resväskan. Det fick tillslut bli en väska från Primark, dock kostade den £35 så nu räknar jag med att den kommer hålla.
 
Tisdag! (Nu speedar jag upp det här lite - är för trött för att orka skriva mer egentligen) I tisdags var det Free Cone Day - dvs Ben & Jerry's delade ut gratis glass i hela världen. Jag och Johanna bestämde oss för att äta vår i Camden. När vi kom dit hade dock glassbaren inte öppnat än så vi köpte lunch på marknaden och promenerade sedan runt lite innan vi gick tillbaka och tillslut fick vår glass. 
 
I onsdags var det otroliga 24 grader varmt och jag gick till Primrose Hill och låg där och väntade på att Sara skulle sluta jobba. När hon gjorde det gick vi till Nando's och åt lunch. Därefter tog vi en glass på glassbaren brevid. 
 
IDAG är det torsdag och jag har ätit lunch med Moa vid Kenwood House. Det var längesen vi sågs ensamma så det var riktigt trevligt. Kenwood House är ett såå mysigt ställe för fika/lunch också.
 
OKEJ nu orkar jag inte mer. Bilder kommer!! Jobbmässigt har det varit en bra vecka trots lovet. T har haft två sleepovers med två kompisar varje gång. Lite over the top kan man tycka men jaja, vi har ju överlevt i alla fall. Imorgon är det NIO dagar kvar tills jag lämnar London och vi ska äta avskedsmiddag uppe i The Shard. Det blir nog hur gott som helst tror jag! Puss på er och TACK för att ni kommer tillbaka trots att bloggen legat nere i nästan en vecka. Ni är grymma!

Kommentarer



Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras inte)

URL/Bloggadress:


Kommentar:


Trackback