det gör man där vi kommer ifrån

.....

Hej! Torsdag, dag nummer 400 tillika den näst sitsa arbetsdagen är avklarad, helt sjukt. På riktigt alltså. Imorgon jobbar jag min sista dag som au pair. Idag har jag haft en toppendag. När barnen gått iväg till skolan och jag slutat åkte jag in till stan för att träffa The Squad. Vi firade att Ellinor fyllt 20 och bjöd henne på brunch på Dishoom. Hade aldrig varit där förut men det var ett grymt ställe, helt fantastisk frukostmeny! Efter en låång betänketid valde jag att äta Naan Roll, ett mycket bra beslut! Satt en lång stund och hade lika trevligt som alltid när Squaden är samlad. Fick dessutom en himla fin present, vårt allra första Squadfoto inramat och massa fina ord på baksidan av tavelramen. Fina vänner alltså! 
 
 
 
Efter brunchen sa jag och Josefine hejdå till Moa och Ellinor och fortsatte mot Oxford Street. Jag skulle köpa avskedspresent till mig själv. Fick nämnligen pengar från min värdmamma att köpa något som jag verkligen ville ha. Så efter en vända inne på John Lewis och en på House of Fraser gick jag mycket nöjd ut som nybliven ägare till en Kate Spade bangle och en parfym från Marc Jacobs. Åkte hemåt strax efter två och hann med att äta en crêpe till lunch innan det var dags att börja jobba. Förmodligen mitt sista La crêperie de Hampstead-besök, det känns ju också lite sorgligt. Vill inte ens veta hur mycket pengar jag spenderat på crêpe det senaste året, haha. 
 
 
 
Jobbdagen har mestadels bestått av matlagning. Jag skulle ju göra svenska köttbullar för första gången och det tog lite tid. Men OJ vad gott det blev, smakade verkligen.. svenskt! Haha, så för att vara ett första försök är jag väldigt nöjd. Till och med H, som inte alls tycker om de italienska köttbullarna som jag brukar göra ville ha mer flera gånger om, kul! Mina värdföräldrar tyckte också att det var supergott så ska översätta receptet till L och lämna här. Nu ska jag snart gå och lägga mig. Sista dagen som au pair.. Hjälp.
 
 

Kommentarer
Postat av: Daniella 🌙

Det har varit så kul att få följa ditt år!!

Svar: Tack! Kul att du läst :)
Linnéa Carlsson

2015-04-24 » 11:54:26
URL: http://vapenbroder.blogg.se/



Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras inte)

URL/Bloggadress:


Kommentar:


Trackback