spelade boll på annat håll

.....

Nu kommer det visst ett inlägg i alla fall. Efter att vi ätit frukost här hemma i morse åkte iväg till Trafalgar Square och National Gallery. Gick runt på museet ett tag innan vi slog oss ner på ett Prèt i närheten och drack kaffe. Efter det var det dags att hoppa på bussen mot Bermondsey och The Den. Vi skulle alltså på det världsberömda laget Millwalls möte med lika kända Charlston. Skoja bara. Det är division ett . Men KUL var det i alla fall. Kändes verkligen som "äkta" engelsk fotboll där majoriteten av publiken bestod av (galna) män av åldern 55+ och ett.. ska vi kalla det passionerat och hängivet förhållande till sitt fotbollslag. Millwall tillhör inte ens ett av de bästa lagen och hade inte vunnit en match på hemmaplan sedan oktober 2014. Därför var jublet högt på läktaren när slutsignalen ljöd och Millwall visade sig ha vunnit med 2-1. 
Efter matchen åkte vi hem och slappade ett tag innan vi gick till G1 för att äta middag. Åt piri-pirikyckling och en fantastisk chokladmousse till efterätt. Vi var alla ganska trötta efter dagen så ikväll har vi bara slappat framför tvn och Eurovision Song Contest Greatest Hits. Lagom bra program tycker jag. 
Nu har jag och min brorsa precis avslutat en omgång av Harry Potter Trivial Pursuit. Eller. Han läser frågor för mig och jag får ett poäng om jag kan ALLA frågor på kortet. Blir typ stolt över hur nördig jag är när jag kan svaren på (typ) alla frågor, hahah. Nej nu måste jag sova. Imorgon väntar frukost på Le Pain, ett besök på Imperial War Museum och eventuellt lite shopping på Oxford Street. Vi hööörs!













Kommentarer
Postat av: Lisa

Hoppas det är ok att jag ställer en fråga :)
När jag har samlat ihop alla mina timmar med barnerfarenhet kommer det inte bli så jättemycket, det kommer ligga runt 200 timmar. Tror du att det är okej för några familjer eller borde jag försöka få ihop typ 500 timmar för att blir mer en mer "attraktiv" au pair?

2015-04-04 » 13:33:37



Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras inte)

URL/Bloggadress:


Kommentar:


Trackback