hon hade femma i matte och slöjd

.....

Hej bloggis. Det är återigen måndag och jag är suupertrött. Kände att jag ville få ut ett inlägg innan jag kryper ner för natten. Har haft en skön start på veckan. Tog tag i pluggandet inför högskoleprovet på riktigt idag. Efter att jag lite panikartat upptäckt att jag glömt bort cirka hela gymnasiematten har jag bestämt mig för att gå igenom det igen. Alltihop. Så ska jag kunna räkna ikapp tre års mattestudier på två månader är det nog bäst att jag sätter igång. Så i morse när jag slutat jobba gjorde jag scrambled egg och toast till frukost, tog med upp och parkerade mig framför datorn. Klickade mig in på Matteboken.se (obs! ej spronsrad (fast blir gärna, för det lär komma fler inlägg om det än om något annat ett tag.)) och började helt enkelt med Matte 1. Har kommit igenom fyra "kapitel" än så länge. Det var ungefär hur lätt som helst och jag kände mig lite duktig tills jag kom på att det här är matte avsedd för 16-åringar.. Men jaja, jag har börjat och det är jag i alla fall stolt över! 
 
När klockan närmade sig halv ett tog jag min träningsväska och vandrade iväg till gymmet. Ett spinningpass väntade och det var dödsjobbigt. Usch. Men ska nog göra om det nästa vecka ändå. De håller på att spela in en promotion video på mitt gym och just idag var det spinningpasset som skulle filmas. Kul. Precis vad man vill när man är svettig, osminkad och håller på att dö.. bli filmad! Som tur var hade de en "modell" som skulle filmas, och vi andra fick pågå med lektionen runt omkring. Fick skriva på ett kontrakt om att det var okej att eventuellt synas i filmen men vi kan väl hålla tummarna allihop om att det inte händer?
 
 
Nu i eftermiddags har jag varit ensam med H en ganska lång stund som vanligt på måndagar. Han fick sin födelsedagspresent från mig (en sticker book med dinosaurier) och vi delade på en cupcake innan jag satte igång att laga mat och ta hand om helgens berg av tvätt. Dagarna går så otroligt snabbt och helt plötsligt var klockan åtta och dags att sluta. Sedan dess har jag inte gjort ett dugg. Nu ska jag snabba mig att göra mig i ordning och sen ska jag lägga mig i sängen och läsa. Imorgon blir det eventuellt ett besök till IKEA, köttbullar here I come liksom..! 
 
PS. LOVAR att jag ska svara på lite läsarfrågor imorgon. Har fortfarande inte svarat på några jag fick i november. Skäms..

Kommentarer
Postat av: Mathilda Karlsson

Tack för din fina kommentar på bloggen. Du satte pricken över iet. Hjälp vad jag behövde höra det där. Tack Linnea, tack!

BTW, jag vet att jag har sagt det länge, men vi MÅSTE skypa snart. :D:D

kram och massa kärlek tillbaka

2015-02-03 » 02:39:29
URL: http://themathildakarlsson.blogg.se



Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras inte)

URL/Bloggadress:


Kommentar:


Trackback