jag drack en kaffe

.....

Söndagkvällen är här och jag måste säga att jag haft en väldigt bra vecka! (Jobbmässigt kanske den bästa!) Ska försöka summera helgen i några korta inlägg innan det är dags att sova. I fredags träffade jag Danielle och besökte Hej Coffee. Satt där ett bra tag och åt deras Viking Meatballs till lunch och drack svenskt kaffe. Grymt gott! Dock måste jag säga att Bageriet var mycket mysigare än Hej Coffee. Läget (ligger 10 min promenad från London Bridge) gör också att jag inte känner ett superstort behov av att besöka det igen. Men kul att testa på något nytt och befinner ni er i närheten kan jag absolut rekomendera att ni gör ett besök här. 
 
 
 
Fredagkvällen hade jag planerat att bara ha en lugn kväll hemma. Men kände att jag behövde komma bort en liten stund i alla fall så jag tog med mig iPad och nyinköpt kollegieblock till Starbucks för att börja plugga högskoleprov. Är nästan två månader kvar innan det är dags men jag kan säga att det var tur att jag valde att börja i tid... Språkdelarna känner jag att jag har ganska bra koll på, de är också svåra att "öva" till. Men matten däremot.. K a t a s t r o f ! Det märktes såå tydligt att jag inte läst matte på 2,5 år. Jag (som en gång i tiden var "bra" på matte) satt mest och stirrade på uppgifterna och fattade ingenting. Absolut 0 koll på vad jag förväntades göra. Panik. Men har som sagt två månader på mig så ska väl hinna fräscha upp minnet lite innan dess. Läskigt hur saker man en gång kunnat bara försvinner ur hjärnan. När jag tillslut gav upp helt med pluggandet gick jag till Tesco och köpte choklad, gick hem och åt min choklad och tittade på På Spåret (har tydligen blivit På Spåret-älskare på äldre dar). Kollade på Graham Norton också, First Aid Kit var där och spelare, kul!

Kommentarer
Postat av: ɑ n n i k ɑ

Mums!

2015-02-02 » 18:17:28
URL: http://blogofphoto.webblogg.se



Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras inte)

URL/Bloggadress:


Kommentar:


Trackback