medan sjukdomen sprids

.....

Hallå. Jag hoppas att samtliga som läser detta har haft en trevligare helg än vad jag har haft. Jag vaknade nämnligen upp i lördagsmorse och upptäckte att familjens magsjuka nu valt att hoppa på mig. Usch. Så mina planer på en riktigt toppendag med Moa och Ellinor gick i spillror och istället spenderades alla hjärtans dag med att ligga i sängen och vilja dö/hänga över toalettstolen och vilja dö. (Vsg. för detaljer) Har aldrig varit mer tacksam över att ha ett alldeles eget badrum kan jag ju säga. Min vm kom upp med tidningar, vatten, frukt och te men jag kunde verkligen inte äta någonting alls. Ringde mamma och grät för första gången sedan jag kom hit, när jag lugnat ner mig och konstaterat att det "inte är som att ha Ebola i alla fall" la jag på och återgick till att ligga och göra ingenting. Orkade varken plugga eller läsa, mådde till och med för dåligt för att orka kolla på film.. då är man ganska risig. På kvällen låg jag och kollade på Melodifestivalen och kände att det här är nog ungefär så deprimerande som en Alla hjärtans dag kan bli och då brukar jag ju har ganska dåliga sådana (typ som förra året då jag och Emelie fick ett alldeles eget kärleksbrev från en hemlig beundrare aka. parkeringsvakt). Då går jag in på twitter och upptäcker att Bendedict har gift sig (obs! inte med mig) och blev då, om möjligt, ännu lite deppigare och bestämde mig för att sova.
 


 Vaknade idag och kände mig otroligt mycket bättre. Min värdmamma kom upp med frukost som jag åt (och fick behålla, WIN! (återigen, varsågod för dessa explicit details)), jag duschade, bytte lakan och kände mig lite som en ny människa. Skypeade med Mathilda i nästan 1,5 timme på eftermiddagen (hon är Au Pair i New York och bloggar häääär) och efter att ha pratat med henne kände jag mig glad och pepp igen för första gången den här helgen! Så tack för samtalet Mathilda, det behövdes verkligen ♥
När vi lagt på kände jag att jag behövde få lite luft och komma ut i från huset ett tag. Var dock galet sugen på saltlakrits, och ibland har nöden faktiskt ingen lag. Så jag skyndade iväg till tuben och åkte till SugarSin i Covent Garden. Köpte med mig en stooor påse svenskt lösgodis och när jag kom hem igen la jag mig i sängen och kollade på Sherlock och åt salta döskallar. 
 
Nu ska jag gå och lägga mig. Fick precis ett sms av min värdmamma att jag inte behöver jobba imorgon. Så ska bara försöka ta det lugnt. Tror också att jag ska försöka boka min flygbiljett hem till Sverige vilket bara känns jobbigt. Är inte alls sugen på att åka härifrån för tillfället.. och bara 69 dagar kvar.

Kommentarer



Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras inte)

URL/Bloggadress:


Kommentar:


Trackback