och går förbi i mataffären

.....

Hallihallå. Igår hade jag en väldigt lugn dag. Satt framför datorn större delen av min lediga tid. Har börjat fixa på en ny bloggdesign vilket som vanligt tar så grymt lång tid eftersom jag lyckas glömma bort hur alla koder fungerar inför varje gång.. Sen gjorde jag även en intervju för en skoltidning, väldigt spännande. Sen försökte jag skype med Emelie och Hanna på Bali och förutom att det bröts på grund av strömavbrott (hos dem) två gånger så gick det väldigt bra. Saknar mina vänner något otroligt mycket, Hanna har jag ju faktiskt inte sett sedan i somras! Men de kommer tillbaka till Sverige precis en vecka innan mig så det ska bli så härligt att få krama om dem båda två! 
Jobbmässigt hade jag en väldigt bra dag igår. Det var ganska busy men jag var liksom vid gott humör så det kändes ganska kul ändå. Kvällen var dessutom supertrevlig. Efter att barnen lagt sig kom min värdpappas brorsa och hans dotter hit på middag. Dottern är halvsvensk och i typ samma ålder som mig så jag fick till och med prata lite svenska. Trevligt att sitta och äta middag med sällskap för en gångs skull också, och extra trevligt att jag inte behövt laga middagen. Det gjorde L och det blev någon slags gryta med räkor och millet. (Millet hade jag aldrig ens hört talas om innan och har därför ingen aning om vad det är på svenska, men något slags gryn i alla fall.) Det var väldigt gott hur som helst!
 
Idag har jag haft ännu en oplanerad dag. Skulle egentligen ätit Nandoslunch med Malin men hon var tvungen att jobba så vi har skjutit upp lunchen till ikväll, så det blir en nandosmiddag istället! Tror att Sara, Ellinor, Maren och Josefine hänger på också och sen blir det nog lite pubhäng i Camden. Ska bli så roligt! 
När jag slutat jobba imorse gav jag mig ut på en promenad i solen. Gick ner till Camden med kaffe i handen och podd i öronen, såå härligt! När jag kom ner till Morrisons vid Chalk Farm bestämde jag mig för att gå in och kolla eftersom jag inte varit på ett Morrisons förut. Och vilket ställe! Alltså det kändes som det närmaste en svensk stormarknad jag kommit i London, mycket bättre än det stora Saintsburys i O2 Centre eller Tesco vid IKEA. Jag vet inte riktigt vad det var som gjorde det, men jag älskade det där stället. Överdriver inte om jag säger att jag gick runt där i typ en timma. Jag gillar stora affärer. Okej nu måste jag sluta skriva om det här för jag hör att jag låter som en galen människa...I ALLA FALL. Lämnade Morrisons och gick till Camden Market för att köpa lyxlunch. Det blev en flatbread wrap med halloumi, mmmmmm! Gick sedan tillbaka till Chalk Farm och tog tuben den sista biten hem (lite lat gjort med tanke på att det tar kanske 20-30 minuter att gå). Väl hemma tog jag en dusch och räknade lite matte. Har verkligen varit dålig på att plugga det senaste, jag som var ute i så himla god tid känner nu att jag kanske inte kommer hinna igenom hela Matte 2 som jag planerat innan högskoleprovet. Jaja, det får väl gå som det går..
Nu ska jag sminka mig och förbereda så mycket som möjligt inför kvällen så att jag kan dra så fort jag slutat. Imorgon har jag babysit på kvällen så det kanske kan bli ett inlägg då, annars hörs vi när vi hörs. 




Kommentarer
Postat av: Daniella 🌙

de har aven svensk mat vid deras utlandska avdelning!

Svar: jaså?? vid den i camden? för jag var där och kollade men det närmaste jag kom var "östeuropeisk mat". jag får väl åka tillbaka och kolla igen ;)
Linnéa Carlsson

2015-02-27 » 16:53:25
URL: http://vapenbroder.blogg.se/



Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras inte)

URL/Bloggadress:


Kommentar:


Trackback