var du och såg den där konserten?

.....

Fredagkväll och veckan har tagit slut innan den hunnit börja. Har haft en bra vecka även om jag inte gjort sådär jättemycket. Har mestadels pluggat och lyssnat på Håkan Hellströms livealbum från Ullevi 23 452 gånger. Men lite annat har hunnits med: I tisdags var jag på IKEA och åt köttbullar. Det var gott. Köpte med mig en marabou som jag tänkte spara till lördagens melodifestival i svenska kyrkan. Men eftersom jag inte kan lämnas ensam med ansvar för en chokladkaka tog den slut i torsdags. Hoppsan.. I onsdags träffade jag en ny au pair, Sara, som precis flyttat till London och bor i närheten av mig. Vi tog en fika på Gail's och hade det supertrevligt, en mycket härlig tjej! I torsdags (alltså igår) gjorde jag inte speciellt mycket. Var på gymmet och spenderade sedan resten av tiden fram tills jag skulle börja jobba med att plugga matte. Har faktiskt pluggat varje dag den här veckan och jag tycker verkligen att det är roligt. Man kan ju hoppas att det hänger i sig när det börjar bli lite mer krävande än vad det är för tillfället..
Idag är det fredag och som vanligt har jag hängt med Daniella. Vi började med frukost/brunch på Le Pain här i Hampstead innan vi gick hem till mig och slappade. Drack te, målade naglarna och bokade musikalbiljetter. Den 11 april ska vi på Cats, jag är redan superpeppad! Ikväll har jag babysit och L åkte redan när barnen (och jag) skulle äta middag. Så jag har ensam fått ta hand om fredagsbadet, vilket innefattar att tvätta håret på tre barn som samtliga är livrädda att få shampoo i ögonen.. Det tar lite längre tid än vanligt, men tillslut var de rena och fina allihop. Lyckades till och med att få alla i säng inte allt för sent och tog sedan tag i krigsskådeplatsen på nedervåningen. Aka. köket. När det återställts till sitt ursprungliga skick och jag dessutom hängt en maskin tvätt kände jag att det var dags att sluta och drog mig tillbaka till rummet. Har sedan dess druckit te och ätit skorpor (köpte kardemummaskorpor på IKEA.. ni ANAR inte hur goda de är) och choklad och kollat på På spåret.
 
Imorgon ska jag, Ellinor, Maja och Frida käka crêpes och kolla in mr. Harry Styles hushåll. Innan dess funderar jag dock på att åka ner till North Gower Street. Åsa informerade mig närmnligen om att det börjar förberedas för Sherlockinspelning där och om man bor i London kan man ju faktiskt inte missa en sådan Setlock-chans... På kvällen ska vi dock bege oss till Svenska kyrkan och kolla melodifestivalen. Tror faktiskt inte att jag såg ett enda avsnitt förra året, men när man är i London blir allt "svenskt" så otroligt mycket mer intressant än vanligt (kardemummaskorpor liksom.. kom igen!). Ser väldigt mycket fram emot det! 
 
Har tagit extremt lite bilder under veckan. Men för att det inte ska bli för tomt bjuder jag här på en selfie. ENJOY! (När var det egentligen vi bytte namn på 'egobild' till 'selfie'? På bdb-tiden (ahh vilka minnen<3) vill jag nämligen bestämt minnas att det var 'egobild' eller, om man ville vara lite tuff, 'ego pic' det hette..)




Kommentarer



Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras inte)

URL/Bloggadress:


Kommentar:


Trackback