det är visst nån som är tillbaka

.....

Hej igen bloggen. 2015 är här och jag är tillbaka i London igen efter nästan två veckors ledighet i Sverige. Jag hade en underbar jul och nyår - hann med att träffa nästan alla jag hade velat se. Dessutom fick jag ju se Kristina från Duvemåla igen. Denna gången på Göteborgsoperan. Lika fantastiskt som förra gången, men kanske uppskattade jag det ännu mer nu. Hann med att mysa med mina kusiner, spela spel med min familj och äta en massa god mat också. Förutom att tiden gick alldeles för fort så var det ett perfekt Sverigebesök. 
Jag kom tillbaka till London i fredagskväll. Det kändes ganska jobbigt att åka hemifrån igen, men när
planet flög över centrala London och jag kunde titta ner över Tower Bridge, London Eye och Hyde Park (där winter wonderland lyste upp rejält) kände jag mig återigen så lycklig över att jag faktiskt får bo här! 
Det tog säkert en timme att komma från planet och igenom passkontrollen (mycket folk en fredagkväll!) men sen gick det i alla fall snabbt och enkelt att hämta ut bagaget, hoppa på tunnelbanan och åka in mot stan. Kom till Hampstead strax efter 23 och hoppade in på tesco för att köpa frukost innan jag gick hem. Lite märkligt att komma hem till ett tomt och tyst hus. Värdfamiljen hade pga. oväder blivit försenade och skulle därför inte komma hem innan på söndag eftermiddag. 
 
Första dagen hemma i Sverige, tacomys!
 
Var äntligen hos frisören och klippte bort allt hemskt hår som jag hatat så länge. Skönt!
 
Firade minijul med mina fina vänner den 23e.
 
På julafton kom snön!
 
Presentöppning! Tror vi slog något slags rekord i antal presenter i år, det var helt fullt under granen.
 
Jag hade superglittrig klänning som man kan ändra färg(!) på. Magi!
 
Snöbollskrig!
 
Ägnade en hel dag åt att läsa, läsa, läsa och läsa. Sen tog boken slut...
 
Åkte till Göteborg för att se världens bästa musikal en gång till. Underbart!
 
Firade nyår med det här skarpa gänget!
 
Gick en promenad med mamma och pappa.
 
Sen var det dags att lämna Sverige..
 
..sätta sig på ett plan..
 
..och åka "hem" till London!
 
 
Lördag vaknade jag klockan 12 och fick genast ångest för att jag sovit så länge. Men jag antar att jag behövde sova ut lite. Ägnade i alla fall dagen till att göra absolut ingenting. Låg i soffan och tittade på Downtown Abbey, läste lite (hann med två böcker hemma i Sverige och nu håller jag på med två nya - samtidigt! (Kanske är gamla bokslukaren Linnea påväg tillbaka? Heja isåfall!)) och började packa upp mina väskor. På kvällen lämnade jag huset för första gången för att gå och möta
Malin vid overgrounden. Vi köpte färdigmat, chips och vindruvor och gick sedan hem och kollade på Harry Potter. Bättre än så vet jag inte om man kan ha det?! 
 
 
 
I söndags åkte jag och Josefine till NAMA Foods, en rawfoodresaurang i Notting Hill. Superspännande med raw food tycker jag, och väldigt gott! Jag åt en "pasta" av zucchini och Josefine en "lasagne". Det enda minuset med raw food är väl att det är kallt och London har fått vinter på riktigt nu. (Eller, inte som Sverige direkt.. men det känns KALLT i alla fall!) Så efter lunchen letade vi upp ett köpcenter så att vi kunde värma upp oss lite. Jag shoppade ingenting (är fattig på riktigt nu) men Josefine köpte två ursnygga tröjor/toppar från Zara. Efter den lilla shoppingturen sa vi hejdå och jag gick bort till Paddington för att ta bussen hem. När jag kom tillbaka hade familjen kommit hem och redan när jag svängde in på vår gata kunde jag höra barnen som spelade fotboll i vår lilla "trädgård". Blev nästan lite förvånad över hur glad jag blev att få träffa dem igen. Har nog saknat dem utan att jag egentligen tänkt på det. Fina ungar!! <3 Under kvällen delade jag ut mina julklappar, barnen fick en "pusselboll", min värdpappa boken "En man som heter Ove" (på engelska såklart) och min värdmamma
fick boken "The Swedish Kitchen". De verkade allihop nöjda och glada, så det kändes ju bra! Sen klämde vi ihop oss runt köksbordet och åt middag tillsammans allihop. Det är väldigt sällan det händer(aldrig) så det var ju ganska trevligt, även om jag måste erkänna att jag älskar att äta för mig själv uppe på rummet. 
 
 
 
Idag har jag jobbat första dagen efter "semestern". Började dock inte innan 12:45 så jag var på gymmet först och simmade i nästan en timme. Otroligt skönt att komma tillbaka till träningen igen faktiskt. När jag började jobba så gjorde jag först lite lunch till barnen, såg till att de klädde på sig och sen spelade vi lite kort. Hann med tre maskiner tvätt, och då har jag nog inte kommit igenom
hälften av allt som finns i tvättstugan än. Puh! Spelade fotboll med barnen, lagade mat och badade dem. Sen slutade jag för dagen och gick upp till rummet. Nu ska jag nog hinna med ett avsnitt av Downtown Abbey och läsa några sidor i de båda böckerna (Drottningen av Rottnevik och Denna dagen ett liv, en biografi om astrid Lindgren) innan jag ska sova. Imorgon gäller samma schema igen så kanske blir det ännu en tur till gymmet då.. om jag orkar! 

Kommentarer



Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras inte)

URL/Bloggadress:


Kommentar:


Trackback