du läser mig kapitel för kapitel

.....

Hej vänner. Bloggen har fått vila lite i helgen medans jag varit ute på upptåg. I fredags mötte jag upp Danielle igen och besökte National Portrait Gallery igen. Det är nog ett av de muséer jag tycker allra bäst om i London. Efter det gick vi till Bella Italia i Covent Garden för att äta lunch innan vi åkte upp till Hampstead och tog en kaffe på Starbucks innan jag var tvungen att bege mig hemåt för att jobba. Eftersom jag hade babysit på kvällen åt jag middag med barnen och när tvätt och disk var avsklarad och barnen somnat parkerade jag mig framför datorn. Efter ett tag hörde jag ett ljud från 9-åringens rum och gick dit. Det visade sig att han inte alls sov utan låg med ficklampa under täcket och läste i sin bok. Jag har nämnligen (äntligen) fått honom att börja läsa Harry Potter, och det är ju som bekant en bokserie som är svår att lägga ifrån sig. Så pass att när jag sagt godnatt och släkt lampan hade han tagit upp ficklampan och fortsatt läsa i en timma till, haha! Fick honom tillslut att lägga ifrån sig boken och sova istället. (Han läste ut hela boken morgonen efter och började på Chamber of Secrets direkt efter det. Win!)
 

Kommentarer
Postat av: ɑ n n i k ɑ

Super mumsigt :D

2015-01-19 » 14:16:10
URL: http://blogofphoto.webblogg.se
Postat av: danni in London

Bor också i Hampstead. Eller ja, Golders Green haha!

Svar: Jaha! Har du bott där länge?
Linnéa Carlsson

2015-01-19 » 15:21:32
URL: http://daniellacaspian.blogg.se
Postat av: Daniella 🌙

Svar: nej, vi flyttade hit från Shoreditch nu i veckan :3

2015-01-19 » 20:12:45
URL: http://vapenbroder.blogg.se/



Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras inte)

URL/Bloggadress:


Kommentar:


Trackback