vi gick långt här du och jag

.....

I lördags åkte jag iväg till South Kensington och mötte upp ett helt gäng andra au pairer, Maja, Ellinor, Malin, Josefine, Emma, Lisa och Johanna! Vi började dagen på allra bästa sätt: brunch på Le Pain Quotidien. Det har snabbt blivit en favorit, prisvärt och gryyyyyymt gott. Jag beställde granola parfait, kaffe, bröd och ägg, mums mums!
Efter att vi suttit en bra stund (uppdelade vid två bord eftersom vi var så många) skulle Josefine och Emma iväg på workshop på Whole Foods så vi lämnade Le Pain. Efter att ha sagt hejdå till Glossan och Glemma (deras fina smeknamn, förkortningar av Gluten-Josefin och Gluten-Emma) forsatte resten av gruppen till Hyde Park där vi tänkt ta en promenad. Det visade sig bli lite mer än bara en liten promenad. Vi gick nämnligen genom hela Hyde Park, genom Green Park, förbi Buckingham Palace, genom St. James Park, förbi Big Ben och London Eye, längs hela South Bank bort till Borugh Market och London Bridge där vi tillslut slog oss ner på Pret för att vila benen och tina upp frusna fingrar. Jag, Ellinor och Maja lyckades tappa bort dem andra redan efter några minuter inne i Hyde Park så resten av vandringen gick vi ensamma. Men det var supermysigt och vi hann prata om allt mellan himmel och jord. Tiden gick faktiskt ganska fort och helt plötsligt hade vi promenerat i flera timmar. Efter en värmande soppa inne på Pret tog vi ett varv på Borough Market innan det var dags att ta tuben hem.
 
 
Väl hemma stod jag i köket och pratade med mina värdföräldrar ett tag innan jag gick upp till mitt rum, tog jag en lång, varm dusch och började sen göra mig i ordning för kvällen. Det var nämnligen dags för utgång i Clapham, något som jag aldrig tidigare gjort! Vi hamnade, efter lite problem med att ta oss in någonstans pga åldrar och knäppa vakter, tillslut på The Adventure Bar där vi dansade, sjöng och hade trevligt hela kvällen lång! Bussresan hem var inte heller så farlig, trots att jag måste ta mig genom hela centrala London. Tog knappt 1,5 timme och sen kröp jag ner under mitt varma täcke och åt en wrap från Tesco innan jag somnade. En grymt bra lördag i London!
 
 

Kommentarer
Postat av: ɑ n n i k ɑ

Mums!

2015-01-19 » 16:27:55
URL: http://blogofphoto.webblogg.se



Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras inte)

URL/Bloggadress:


Kommentar:


Trackback