det är såna dagar som hela världen sjunger

.....

Hej bloggis! Här är lite av vad som hänt sedan sist:
 
I torsdags var det brunch med The Squad i Soho. Hade planerat att besöka The Breakfast Club men när vi kom dit var kön alldeles för lång och magarna alldeles för hungriga. Så vi beslutade oss för att gå till Muriel's Kitchen istället. Det ångrar man ju inte direkt. Sjukt mysigt ställe och gudomligt god mat. Jag åt blåbärspannkakor (yey!) med maple syrup. Gott som ni förstår!!
 



 
I fredags träffade jag Danielle och gick till Natural History Museum. Vi kollade lite dinosar och åt sedan lunch på ett pastaställe nära tuben i South Kensington. Man beställde maten via surfplattor som satt fast vid varje bord, urhäftigt tyckte vi! 
 
 
Skulle egentligen haft babysit på kvällen men eftersom min värdmamma blivit sjuk bestämde hon sig för att stanna hemma. Så jag fick ledigt och drog till Maddox med Ellinor, Josefine, Sara, Mathilda och Moa. Hade inte träffat Mathilda eller Moa innan men det var två grymt trevliga tjejer! Vi började kvällen med drinkar på Jamie's Diner innan vi fortsatte till Maddox. Efter drinkar, dans, häng i kök och mer dans kände vi oss klara strax innan fyra och lämnade klubben. Köpte med oss lite Wok to Walk som nattmat innan jag tog nattbussen hemåt. Kom hem vid fem på morgonen och somnade direkt. Hade så himla himla roligt. Eventuellt en utav de bästa utekvällarna i mitt liv. 
 
Jamiedrinkar!
 
Bilder snodda från Sara
 
Lördagen spenderades till stora delar med att sova. Klockan ett ringde dock Josefine och frågade om vi skulle ta tag i livet och hitta på något. Vi kom överrens om att en lunch i stan var en bra idé och möttes upp i Covent Garden en timme senare. Det fick bli Le Pain och en sen brunch/lunch. Jag testade äntligen deras varma choklad och trots mina höga förhoppningar blev jag inte besviken. Man får alltså en kopp med varm, skummad mjölk och en kanna med smält choklad som man sedan får mixa ihop själv. Ni förstår ju?! Efter en lång och härlig pratstund var Josefine tvungen att åka hem för att babysitta och jag mötte upp med Johanna och Frida istället. Vi åkte till Baker Street där vi köpte med oss hamburgare från GBK och tog med till Svenska Kyrkan. Där var det dags för Mellofinal och kyrkan var fullsatt. Som tur var hade Sara och Alva redan kommit dit och sparat tre platser till oss. Så sen satt vi där och hejade. Melodifestivalen blir verkligen SÅ mycket roligare med trevligt sällskap! Bidragen var väl inte så värst bra kanske. Jag tycker Ylvis låt om Stonehenge var bäst (väldigt poppis bland de brittiska mello-tittarna i kyrkan också).
Fick inte tillåtelse att lägga ut några andra bilder än denna..

 
De två sista bilderna kommer från Fridas blogg.
 
 
Idag är det söndag och klockan ringde redan klockan åtta på morgonen. Åkte iväg till South Kensington för ännu en brunch (det kan ju inte bli för mycket av den varan) med The Squad. Dock saknades en medlem eftersom Moa åkt till Sverige i hela två veckor(!). Så istället var det jag, Ellinor och Josefine som efter en liten stunds överläggning bestämde oss för att gå till Le Pain. Surprise liksom. Var såklart lika trevligt som vanligt och supermätta och nöjda åkte vi därfrån till Picadilly Circus. Där var det nämnligen en St Patrics Day Parade vi ville titta på. Paraden var väl inget superspektakulärt egentligen men kul att se ändå. Efter ett tag tröttnade vi och frös otroligt mycket. Gick till Starbucks för att värma oss och blev kvar i några timmar. Tilllslut kände vi dock att det var dags att röra sig hemåt. 
Har spenderat eftermiddagen/kvällen här hemma. Hängde med L i köket medans hon lagade mat och pratade en hel del. Kommer verkligen sakna våra pratstunder! Barnen och min värdpappa var inte hemma så det var väldigt lugnt och skönt. Tog med mig maten upp till rummet och efter att jag ätit upp skypeade jag med mamma och min lillebror i nästan en timme. Om bara 18 dagar kommer de hit, det ska bli så mysigt!! 
 





 
Nu ska jag se om jag kan göra något vettigt av de resterande timmarna innan det är dags att sova. Mest troligt inte men ska göra ett försök. Har haft en så bra helg och nu är det inte så många kvar, hjäääälp. Men men, ska ta och ladda inför en ny arbetsvecka. Imorgon blir det matteplugg (har inte gjort ett skit på två veckor) och spinning som vanligt. Pepp!

Kommentarer



Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras inte)

URL/Bloggadress:


Kommentar:


Trackback