en omvänd frågestund

.....

Det är ju faktiskt en hel del folk här inne och läser varje dag. Det gör mig glad att ni verkar intresserade men också väldigt nyfiken. För jag har ju faktiskt ingen aning om vilka ni är? Därför tänkte jag alltså köra en omvänd frågestund. Alltså jag ställer frågor och ni svarar. Kul va?! Bli jätteglad om ni svarar och det spelar ingen roll ifall vi känner varandra väl eller aldrig träffats. Vill så gärna veta lite mer om er!
 
1. Vem är du? Ålder? Vart bor du? Vad gör du?
2. Hur hittade du min blogg och hur länge har du följt den?
3. Varför läser du min blogg? Vad skulle du vilja se mer/mindre av?
4. Har du varit/är du eller planerar du att bli au-pair?
5. Vilken Marabouchoklad är din favorit?
6. Vilken är den bästa boken du läst? (Behöver lästips)
 
(Alltså. Svara väldigt gärna. För det blir så väldigt pinsamt annars om jag måste hitta på alla svaren själv)

Kommentarer
Postat av: Anna

1. Anna, 19, Skåne, Pluggar
2. Google för några veckor sen
3. Ska(vill) åka till London i höst och jobba som au pair. Vet helt ärligt inte, tycker din blogg är toppen som den är :-)
4. Planerar att åka i höst.
5. Daim, eller digestive..
6.Typ alla böcker som Lee Child skrivit

Svar: Åh, vad härligt. Såklart du ska komma till London! Tack så mycket. Lycka till!
Linnéa Carlsson

2015-03-25 » 22:35:02
Postat av: Frida

1. Frida, 17, Norrland, Pluggar :)
2. Genom sts hemsida tror jag, följt sedan du flyttade till London.
3. För att få följa någons vardag i min favoritstad, dessutom är du duktig på att skriva :)
4. Jag går gymnasiet nu, men jag skulle gärna vilja.. Om jag vågar!
5. Mjölkchoklad, apelsinkrokant och den nya japp!
6. Hm, ingen aning..

Svar: Tack så mycket! Jaaa, våga!! Du kommer inte ångra dig! :)
Linnéa Carlsson

2015-03-25 » 23:10:57
Postat av: matilda

1. Matilda, 20 år. Bor just nu i Phuket, Thailand (men utanför Stockholm hemma i Sverige). Jobbar som au pair (och lite volontär).
2. Tror jag hittade den när jag googlade au pair-bloggar, precis innan jag åkte. Så någon gång i september förra året!
3. Läser den för att du är au pair haha. Men jag vet inte, tycker det är kul att se vardagsbilder från ditt liv.
4. I am one. Ville tidigare åka till England också, men sen hamnade jag här hehe.
5. Marabou med digestivekex, eller non-stop!
6. Allt från Haruki Murakami. Och Boktjuven av Markus Zusak!

Svar: Vad häftigt att vara au pair i Thailand! Haha, tack!
Linnéa Carlsson

2015-03-26 » 10:10:12
URL: http://matildasblog.blogg.se/
Postat av: Matilda

1. Vem är du? Matilda heter jag, är snart 23 år och bor också i England, närmare bestämt i Oxford. Här pluggar jag på uni, jobbar under helgerna och försöker att finna tid att njuta av allt vad staden har ett erbjuda på fritiden.

2. Jag hittade din blogg när jag googlade på Au Pair bloggar i England och jag har följt den sedan du flyttade till London.
3. Läser bloggen för att jag tycker att den är intressant, kul att se vad du och kompisarna hittar på i London, allt från resturangbesök till sightseeing osv. Gillar verkligen att bloggen hålls väluppdaterad med både text och många bilder. Det hade varit roligt att se fler åsiktsinlägg, vad du tycker om livet som au pair osv.

4. Jag var au pair mellan 2012-2013 i en by som ligger i Oxfordshire. I och med att jag bor i närheten av min värdfamilj så är jag ofta där under helgerna även nu när jag pluggar, jobbar och hjälper till på deras gård med barn och djur. Härligt att vara tillbaka där igen och "au paira" lite mera.

5. För att vara lite "tråkig" så måste jag nog säga att den originalchokladen är den godaste, den med bara choklad och inget extra innehåll. Och det bästa är ju att den finns att köpa billigt på IKEA!

6. Om jag ska ge tips om en svensk författare så tycker jag att Ann Rosmans böcker är riktigt bra. Hon skriver om mord i Marstrand och man får följa poliserna på Tanumshedes polisstation i deras arbete. Läs hennes böcker - rekommenderas varmt!

Svar: Wow, så häftigt att plugga i Oxford. Var där för några veckor sedan, verkade vara en väldigt fin och mysig stad! Tack så mycket! Ska försöka få till några fler sådana inlägg då.
IKEA är ju typ himlen när man bor i England. JA alltså Maraboun kostar typ £1.15 eller nåt och är dessutom KING SIZE. Haha!
Linnéa Carlsson

2015-03-26 » 11:56:27
URL: http://mphotostory.se
Postat av: Linnea

1. Linnea, är 19 år, bor i Colchester, England, jobbar som au pair.
2. Jag hittade din blogg runt april-maj 2014, då jag sökte efter au pair-bloggar på google och hittade STS sida.
3. Jag älskar London och önskar att jag bodde där, hellre än ute på landet. Samtidigt verkar vi ha samma intressen och jag dör ungefär varje gång du skriver att du gjort något som har med Sherlock att göra, då jag är galen i denna serie. Jag gillar att du skriver mycket om hur din vardag är, inte bara om när du är ute på äventyr.
4. Jag är en au pair och innan jag åkte iväg skickade jag iväg en fråga till en av dina frågestunder som du svarade på och jag har följt dig sedan dess.
5. Marabou nonstop. (Är galen i smarties, nonstop och m&m's)
6. Så. Himla. Svårt. ... "A study in pink" var väldigt bra, älskar "Pride & prejudice", alla Harry Potter såklart, Camilla Läckberg-böcker är mycket bra uppbyggda och såklart The fault in our stars.

Ville bara hälsa att jag älskar din blogg , keep up the good work! :)

Svar: London är en underbar stad, men ibland önskar jag faktiskt att jag bodde ute på landet. Känns som att man får en mycket mer autentisk upplevelse av det "typiskt engelska" där, haha! Åh, ja men Sherlock är ju huuur bra som helst! Tack så jättemycket!!
Linnéa Carlsson

2015-03-26 » 16:38:03
URL: http://hilmalinnea.devote.se
Postat av: Hanna

1. Hanna, 20 år gammal från Falköping, Skaraborg. Jobbar som lärarvikarie.

2. Jag hittade din blogg när jag googlade efter au pair i London-bloggar tror jag, i början på sommaren 2014.

3. Jag läser din blogg eftersom jag först och främst tycker om ditt sätt att skriva och därför har jag stannat kvar, men även för att jag saknar London som bara den (var au pair i London mellan sep 2013 - juli 2014) och sen i vissa inlägg känner jag igen mig själv i dig väldigt mycket och till sist för att jag tror att jag har träffat dig en gång om jag inte är helt ute och cyklar... visst har du en släkting som heter Hanna som är au pair i Queen's Park/ Willesden Green? Jag bodde i samma område som henne och vi "hade barn" i samma klass. Jag har för mig att du var med och hämtade hennes värdbarn någon gång och då träffade jag er på skolgården. Jag hade mörkblont hår och lugg :) Jag tycker din blogg är superbra! Kikar ofta in för att få lite nya London-tips :) och tummen upp för att du alltid lyckas få till bra rubriker!

4. Jag har också varit au pair, bodde i Queen's Park, ett ganska mysigt område med många barnfamiljer. Jag saknar inte livet som au pair, men jag saknar att bo i London och åka runt på helgerna med mina au pair-kompisar :).

5. Marabou Black, älskar lakrits!

6. Jag kan inte välja bara en bok... på den här frågan MÅSTE jag svara alla i Harry Potterböckerna! När jag var mindre läste jag mycket fantasy, nu blir det dock mer deckare. Om du gillar att läsa sånt tipsar jag också om grymma Ann Rosman men också om Kristina Ohlsson och Lars Kepler!

PS. Såg för några dagar sedan att du sökt in till Göteborgs universitet! Det har jag också gjort, valde Ämneslärarprogrammet: inriktning Gymnasiet Engelska och Tyska. Hoppas att vi båda kommer in!

och njut av den sista tiden i London, för banne mig vad man saknar staden när man inte längre bor där... Tur att det ligger ganska nära Sverige! Kram! DS.

Svar: Jaa men jag kommer ihåg dig!! Haha, vad roligt att du läser min blogg! Ja det har jag! Sökte också gymnasielärare faktiskt! Fast inriktning samhäll/historia. Ja det hoppas jag verkligen, lycka till!! Tack så mycket. Ja London måste jag åka tillbaka till mååååånga gånger! Kram!
Linnéa Carlsson

2015-03-26 » 19:16:18
Postat av: Matilda

1. Matilda, 18år (snart 19år), bor i Blekinge och jag går sista året på gymnasiet där jag läser ekonomi.
2. Jag hittade din blogg via STS eftersom jag själv vill åka som Au Pair till England. Jag tror jag har följt dig sedan du åkte och har kollat igenom den ett x antal gånger för att jag tycker du ger en väldigt bra bild om hur det kan vara att vara en Au Pair.
3. Jag läser din blogg för den är intressant. Jag tycker du ger en väldigt bra bild om hur livet som Au Pair skulle kunna se ut.
4. Jag planerar att åka som Au Pair till England i slutet av juli/i början av augusti. Ansökan är inskickad och väntar nu på att familjer ska börja kontakta mig.
5. Svår fråga... Älskar choklad! Men måste nog säga den vanliga Marabou eller Marabou Mint krokant.
6. Divergent trilogin är bra. Billy and Me av Giovanna Fletcher. The Fault In Our Stars av John Green. Läser just nu The Night Circus av Erin Morgenstern som hittills har varit väldigt bra.

Svar: Tack snälla du! Åhh vad spännande att du har skickat in din ansökan, du har en härlig tid framför dig! Lycka till!
Linnéa Carlsson

2015-03-26 » 20:07:57
Postat av: Louise

1. Louise, nästan 22, bor just nu i en liten håla i Småland och jobbar lite som vikarie på en förskola.
2. Jag hittade din blogg på STS hemsida. Då den stod överst tryckte jag naturligt på den först, och har följt den i några månader.
3. Jag läser din blogg för att jag tycker du är väldigt duktig på att hålla saker kort, men ändå intressant. Det är också väldigt roligt att se vad du hittar på i London med dina vänner.
4. Jag har tidigare varit au pair på Long Island, NY i USA. Stannade där ett år och kom även hem för cirka ett år sedan, och nu har jag bestämt mig för att dra iväg igen. Men denna gången till London. Jag flyttar i maj och därför är det så roligt att läsa och få inspiration från din blogg och från vad du hittar på.
5. Måste nog säga den vanliga originalchokladen, och även nu Japp. Gillar choklad plain.
6. Självklart alla Harry Potter böcker, men sen gillar jag också I taket Lyser Stjärnorna. En bok som jag läste flera gånger när den kom ut. Kan tyvärr inte säga att jag har någon aktuell favorit dock, läser allt för sällan nu för tiden.

Anyway, vill bara säga tack för en grym blogg med trevlig läsning och fina bilder. Jag hoppas det är okej att det här i princip blev en uppsats och att jag snodde din packlista. (Alltid bra att ha en grund, för annars kommer jag lätt glömma något, även om jag packat för ett år utomlands förut.)

Svar: Tack så mycket! Ser fram emot att komma hem till Sverige och prova den där chokladen med Japp!! haha. Åh, I taket lyser stjärnorna har jag också läst, vilken gråtbok alltså!! Men såå bra! Jag har också blivit lite lat när det kommer till att läsa, tänkte försöka skärpa mig lite. Tack så mycket. Självklart kan du sno min packlista! Hoppas du kommer trivas i London och i din nya värdfamilj!
Linnéa Carlsson

2015-03-26 » 20:30:48
Postat av: Lisa

1. Jag är 17 år, pluggar i gymnasiet och bor i Sverige (tyvärr)
2. I höstas sökte jag på massor av aupairbloggar och din var en av de första som poppade upp!
3. Din blogg är en av mina favorit aupairbloggar. Du bloggar ofta och har intressanta inlägg! JAg tycker att det är bra som det är, men kanske att du postar fler frågor/svar inlägg, om du får frågor :)
4. Min högsta dröm är typ just nu att bli aupair!
5. Den med digestive eller med schweizernöt, så goda!
6. Nästan en omöjlig fråga att svara på haha men "me before you" och hela "Mara Dyer" serien

Svar: Tack!! Ska absolut bli bättre på att svara på frågor! Klart du ska bli au pair, det kommer du inte ångra!! ;)
Linnéa Carlsson

2015-03-26 » 20:54:20
Postat av: Josefine

1. Josefine, 21 år, Stockholm, jobbar.
2. STS hemsida. Hösten 2014.
3. Läser din blogg för jag tycker den är väldigt intressant och för att jag älskar London så tycker det är kul att få se din vardag där!
4. Jag hoppas att kunna åka till London och jobba som en au pair en vacker dag :)
5. Marabou-Daim!
6. Mina Hemligheter / Nya kontakter / Mitt nya jag av Sophie Kinsella. Gillar även Fifty Shades trilogin.

Ha det bra! :)

Svar: Tack så mycket! Ja london är en underbar stad. Tycker absolut att du ska komma hit och "au paira" lite, haha. Ha det fint!!
Linnéa Carlsson

2015-03-26 » 21:25:48
Postat av: Clara

1. Vem är du? Ålder? Vart bor du? Vad gör du?
Clara, 19, lite utanför Stockholm, studerar sista året på ett samhällsvetenskapligt program.

2. Hur hittade du min blogg och hur länge har du följt den?
Var in och kikade på STS hemsida efter att ha varit på SACO mässan i Älvsjö i höstas. Funderar på att åka som au pair till England och tänkte då - när jag hittade bloggarna som de tipsar om - att det skulle vara suveränt med att läsa om hur det egentligen är att vara au pair. Så jag hittade den nog i slutet på november 2014.

3. Varför läser du min blogg? Vad skulle du vilja se mer/mindre av?
För att jag, som jag nämnde ovanför, funderar på att arbeta som au pair under ett år någon gång i framtiden och vill då läsa om hur det är, tips mm. om livet som au pair, men också läsa tips på matställen, sevärdheter mm. som man kan använda sig av själv om man flyttar dit.
Kanske lite mer om själva au pair livet (även om du bara har ca. en månad kvar), mer åsikter om hur det är, plus och minus med det, vad man ska tänka på. Dina åsikter helt enkelt! Men annars gör du ett toppenjobb! Det här är den bästa au pair bloggen jag läser, to be honest.

4. Har du varit/är du eller planerar du att bli au-pair?
Yes, planerar på att bli det, men lär ändå inte bli av. Fasar över alla papper mm. som ska fyllas i, alla bilder, intervjuer och senare skypesamtal. Önskar att det inte vore SÅ läskigt som det känns.

5. Vilken Marabouchoklad är din favorit?
Detta är lugnt den bästa och viktigaste frågan, men mitt svar är apelsinkrokant, mjölkchoklad, nonstop. Kanske även oreo, tycker dock den smakar för lite oreo.

6. Vilken är den bästa boken du läst?
Girl, här har du en riktigt bokmal. Har läst strax över 100 böcker 2014 och 2013 (enda åren jag räknat), so this gonna be tough.
• Attachments av Rainbow Rowell
• The mediator series av Meg Cabot
• Som jag vill vara av Katarina von Bredow (tror dock att du har läst den pga alla tonårstjejer har, känns det som.)
• The Diary of a Young Girl av Anne Frank
• Perfect Chemistry av Simone Elkeles (sååå cheesy, men så bra?!)
• Nick & Norah's Infinite Playlist av David Levithan och Rachel Cohn
• The Help av Kathryn Stockett
• My Sister's Keeper av Jodi Picoult
• One Day av David Nicholls
• Wonder av R.J.Palacio
• Gone Girl av Gillian Flynn.
Här har du en hel hög med böcker; så iväg och läs. Ha det bra!

Svar: Tack så jättemycket!! Jo men det klart du ska bli au pair! Förstår att det känns som ett Mount Everest att bestiga med alla papper osv. Men ta små steg i taget så kommer det gå bra ska du se. Det är helt klart värt allt besvär och det kommer bli en fantastisk erfarenhet. Åk åk åk! ;) Oj!! Jag VAR en bokmal tills jag helt plötsligt bara slutade läsa helt. Nu försöker jag komma igång igen men jag har svårt för att läsa om jag inte blir "hooked" direkt, hatar att tvinga mig själv igenom en bok. Tack för alla tips!
Linnéa Carlsson

2015-03-26 » 21:26:41
Postat av: Jelena

1. Vem är du? Ålder? Vart bor du? Vad gör du?
Jelena, 19 år, utanför Karlstad. Jag går sista året på gymnasiet (samhäll) och jobbar lite extra.

2. Hur hittade du min blogg och hur länge har du följt den?
Jag googlade på Au Pair-bloggar och så kom din upp. Jag började läsa den sommaren 2014.

3. Varför läser du min blogg? Vad skulle du vilja se mer/mindre av?
Tycker att den är bra och det är intressant att läsa om livet i London. Mer London-tips och bilder i allmänhet.

4. Har du varit/är du eller planerar du att bli au-pair?
Jag skulle hemskt gärna vilja bli Au Pair i London efter studenten. Det är en dröm jag haft väldigt länge så det är roligt att läsa lite om någon som är det själv.

5. Vilken Marabouchoklad är din favorit?
Digestive eller Oreo. Älskade polka också innan dom tog bort den.

6. Vilken är den bästa boken du läst? (Behöver lästips)
After av Anna Todd (Fanfiction, haha) Eleanor & Park av Rainbow Rowell.

Svar: Ska absolut bli bätte på att ge London-tips, (har tom en egen kategori för det men har postat 1 inlägg där, haha). Det klart du ska bli au pair! Det är en fantastisk erfarenhet och ett äventyr som du aldrig kommer glömma. Tack!
Linnéa Carlsson

2015-03-26 » 22:05:31
Postat av: Emilia

1. Emilia, 19 år, mitt i Småland och pluggar sista året på samhällsprogrammet. Intressant värre.
2. Har följt den ett par månader sen att jag fick för mig att själv åka till London som au pair! Googlade frågor och svar och plötsligt var du där.
3. Läser den för att jag älskar London, älskar ditt sätt att skriva, älskar att den handlar lika mycket om vilka caféer som är billigast till vad som är kul att göra under sin tid där. Tycker blandningen är bra som den är men lite insider-tips är alltid kul.
4. Planerar att bli nästa vår!
5. Eh det är inte ens någon fråga, finns bara ett enda accepterat svar - Marabou Digistive. Alltid.
6. Stieg Larsson-triologin alla gånger!

Svar: Tack så mycket! Ska försöka bli bättre på att tipsa ;) Vad kul att du vill åka som au pair till London! Det är det bästa beslut jag tagit i mitt liv!
Linnéa Carlsson

2015-03-26 » 22:10:34
URL: http://pezone.blogg.se
Postat av: frida

1. Jag heter Frida, är 18 (snart 19), bor i Jönköping och går sista året på Peset (samhäll-beteende)

2. Jag hittade din blogg via STS sedan jag visste att det var till England jag ville, så nästan ett år nu!

3.Jag läser din blogg för att den är kul och intressant och jag tycket att du summerar ganska bra hur det är att vara au pair! :) Tycker inte att det behövs jättemycker mer eller mindre av något förutom mer tips om vad man MÅSTE se i London, som ingen turist tänker på typ :)

4. Jag åker som au pair till London den 20:e juli, vilket känns lite surrealistiskt!!!

5. Älskade polka, den var så perfekt på många vis. Men nu är det digestive eller schweizernöt. Trodde jag skulle gilla japp, var så pepp på den, och så ba: NOPE :((((

6. OM du gillar gulliga tonårsböcker som man inte vill lägga ifrån sig: Girl Online. ALLTSÅ, nog för att jag gillar Zoella och kände att jag ville läsa den pga okänd anledning, så överträffade den mina förväntningar så in i. Älskade verkligen den och plöjde mig igenom den på 2 dagar under min semester på Teneriffa. Blev arg för att jag inte kunde läsa den kl 2 på natten... då är den väl ändå bra?

Svar: ÅH! jag gick också på Peset! <3 Tack så mycket, ska försöka komma på lite bra tips!Kul att du ska till London, vart ska du bo någonstans?
Låter ju onekligen bra, blev väldigt sugen på att läsa den nu, haha!
Linnéa Carlsson

2015-03-27 » 09:28:00
URL: http://frajdoos.blogg.se
Postat av: Elin

1. Vem är du? Ålder? Vart bor du? Vad gör du?

Elin, 17 år, Stockholm. Går natur, 2:a året.

2. Hur hittade du min blogg och hur länge har du följt den?

Jag hittade den genom att googla "London blogg" så kom den upp, detta var kanske för ett par månader sedan.

3. Varför läser du min blogg? Vad skulle du vilja se mer/mindre av?

För att den är jättebra och ger stor inspiration! Vet inget jag vill se mer av, tycker den är bra som den är!

4. Har du varit/är du eller planerar du att bli au-pair?

Jag planerar inte att bli au-pair men vill studera i London!

5. Vilken Marabouchoklad är din favorit?

Den naturella, sååååå god!

6. Vilken är den bästa boken du läst? (Behöver lästips)

Jag gillar "The curious incident of the dog in the night-time". "The Hunger games" sen "The Hobbit" gillar jag också. Sen är ju Sherlock Holmes böckerna också bra!

Tack för en jättebra blogg! :D

Svar: Tack!! Åh ja studera i London är nog superhäftigt skulle jag tro! Välkommen hit ;)
Linnéa Carlsson

2015-03-27 » 15:04:38
Postat av: Luna

1. Vem är du? Ålder? Vart bor du? Vad gör du?
Dani, 22, London/GBG, aupair/arbetslös/börjar som privat nanny.

2. Hur hittade du min blogg och hur länge har du följt den?
I våras, genom STS hemsida om deras bloggare tror jag.

3. Varför läser du min blogg? Vad skulle du vilja se mer/mindre av?
I början, för att jag själv skulle jobba som au pair. Sen för alla dina bra tips om London!

4. Har du varit/är du eller planerar du att bli au-pair?
London. Vill gärna till Frankrike eller andra länder man kanske inte tänker på direkt.

5. Vilken Marabouchoklad är din favorit?
Saltlakrits!

6. Vilken är den bästa boken du läst? (Behöver lästips)
Harry Potter.

Svar: Tack så mycket! Ja det hade nog varit häftigt att vara au pair i något annat land också! Harry Potter är bäst i världen<3
Linnéa Carlsson

2015-03-27 » 21:43:17
URL: http://revisitedcigarret.blogg.se/
Postat av: Malin

1. Malin, 20 år. Från Västkusten och är au pair i La Londoooon.
2. Sedan tidigt 2014, hittade den på sts hemsida och sen var man fast! Sen flyttade man till London och fick lära känna dig "på riktigt" haha <3
3. För att hålla koll på vad du gör när vi inte ses, haha..! Och för att det är så underhållande att läsa vad du skriver, för du skriver så bra.
4. Au pair: CHECK
5. Naturell all the way *den där emojin med solbrillor*
6. Hmm, Harry Potter men den har du ju redan läst... Sagan om Ringen är dock fantastiska de med!

Svar: HEJ MALIN! Hahah. Tack så mycket hörru 😘 Får väl försöka mig på sagan om ringen någon dag...... ;)
Linnéa Carlsson

2015-03-27 » 22:01:44
URL: http://lightsinlondon.blogg.se
Postat av: Malin

1. Malin, 19 år från Skåne. Jobbar som vikarie på förskola.
2. Hittade din blogg via STS hemsida när jag började fundera på att själv åka som au pair i somras. Har inte kommenterat innan, men jag följer dig faktiskt på instagram också, haha!
3. Läser din blogg för att du skriver bra och uppdaterar ofta, en bra blogg helt enkelt! Tycker innehållet i din blogg är väldigt bra, men Londontips är alltid kul tycker jag.
4. Vill åka som au pair, antagligen i början av hösten, till London, om jag lyckas bli klar med ansökan någon gång!
5. Schweitzernöt gillar jag!
6. Himla svår fråga! Alltså Harry Potter-böckerna är ju asbra, men jag har ju läst din blogg tillräckligt noga för att veta att du redan är ett stort fan ;)

Tack för en bra blogg! :D

Svar: Tack så jättemycket för alla fina ord! Jaa tips ska jag absolut försöka förbättra! Hoppas att du kommer hit till London få, lycka till med ansökan!! :D
Linnéa Carlsson

2015-03-27 » 22:04:32
Postat av: Frida Wiberg

peset är himla bäst!! flyttar till Hackney :)

Svar: Verkligen! Åh vad roligt, stoooooort Lycka till!!
Linnéa Carlsson

2015-03-27 » 23:47:50
URL: http://frajdoos.blogg.se/
Postat av: Sandra

1. Sandra heter jag och är 21 jordsnurr! Studerar just nu!
2. Jag hittade din blogg via google i samband med att jag själv drog till London som aupair! Och det var nog i maj 2014 om jag kommer ihåg rätt :)
3. Jag läser din blogg för att dämpa saknaden av London och för att jag är nyfiken på hur det går för dig och alla andra fina tjejer som jag hängde med när jag var i London! Jag vill se mer av allt tack hehe...
4. Jag har vart aupair två gånger!
5. Maraboun med apelsinkrokant är nog allra bäst.
6. Bästa boken är alla i Outlander-serien! Kunde inte välja en...

Svar: Åh, hej Sandra!! Vad kul att du fortfarande läser, haha! :D Känner att jag också kommer sakna London en massa så fort jag åkt härifrån...!
Linnéa Carlsson

2015-03-28 » 18:04:29
URL: http://sanndrasjobergs.blogg.se/
Postat av: Julia

1. Julia, 17 år, Hammarö/Karlstad, går i ettan på IB.

2. Var så längesen så vet typ inte hur jag hittade din blogg. Sökte runt efter au pair-bloggar gärna skrivna av någon boendes i England och hittade din! Detta var april 2014, snart ett år sedan.

3. Jag läser din blogg för att jag är nyfiken på hur det är att vara au pair, och framförallt hur det är att bo i London (avundsjuk!! min högsta önskan!!). Drömmer mig bort att jag också bor där, och försöker mentalt anteckna alla ställen du rekommenderar, haha.
En annan faktor till varför jag stannade kvar och fattade tycke för din blogg är nog också för att vi har ett gemensamt intresse i Galenskaparna&After Shave. Har aldrig stött på någon någorlunda jämngammal person som tycker om dom, så det är jättekul!!
Vet inte riktigt vad jag vill se mer om.. Det är kul att bara läsa om vad du gör på dagarna, du är väldigt duktig på att skriva oavsett vad ämnet är.

4. Jag funderade verkligen starkt på att bli au pair då förra våren när jag läste både au pair-bloggar och agentursidor överallt, men nu är jag liiite tveksam. Jag tror mycket handlar om att jag mest längtar och vill flytta utomlands/till England i allmänhet, än att vara au pair - men jag har inte släppt tanken helt och hållet. Får se vad som händer efter gymnasiet..

5. Måste säga att Daim och Digestive är mina favoriter!

6. Om jag bara ska nämna några få favoriter..
- Torka aldrig tårar utan handskar-trilogin av Jonas Gardell!!!
- Looking for Alaska av John Green
- Water for Elephants av Sarah Gruen

Svar: Jag hoppas att du kommer få bo i London då, det är verkligen en underbar stad! Åhhh, ett GAS-fan! <3 Haha, nä det är ju inte så himla vanligt i "vår" ålder. Ska se After Shave och Anders på deras vårturné. De kommer till jkpg typ en vecka efter att jag kommit hem eller något. Det är typ det enda jag ser fram emot när jag kommer hem, haha ;)Tack så mycket!!
Linnéa Carlsson

2015-03-29 » 03:09:10
URL: http://happilystrong.blogg.se
Postat av: Nora TC

1. Jag heter Nora, är 17 år och går i tvåan på samhäll beteende!
2. Hittade din blogg när jag kollade runt på olika au pair-bloggar i London för att jag gärna skulle vilja vara au pair där. Har läst din blogg ganska länge så kommer faktiskt inte ihåg hur länge exakt.
3. Som jag skrev där innan vill jag vara au pair och det är en anledning till att jag läser din blogg. Annars tycker jag att dina inlägg är intressanta och det är roligt att läsa din blogg!
4. Jaa jag planerar det! Har velat vara au pair hur länge som helst känns det som haha..
5. Hmm antingen original eller daim.. säger nog daim!
6. Svår fråga.. har läst så många böcker. Men älskar verkligen Camilla Läckbergs böcker så jag skulle rekommendera Stenhuggaren! Annars tyckte jag att Gone Girl var väldigt bra och läste den på engelska så kan tipsa om den!!

Svar: Tack så mycket! Jaa tycker absolut att du ska åka som au-pair, helt klart en fantastisk upplevelse och inget du kommer ångra! ;) Såg filmen Gone Girl och tyckte den var så sjukt bra, så borde kanske läsa boken också!
Linnéa Carlsson

2015-03-30 » 17:34:25
URL: http://noratc.devote.se
Postat av: Reb

1. Rebecca, kallas Reb. 21 i oktober. Sandviken, Gästrikland. Just nu arbetslös fram till sommaren.
2. Via Sts hemsida om bloggar i England.
3. Känns som man får en ärlig bild utav au-pair livet.
4. Planerar att åka i höst. Mycket därför jag är här. Försöker övertyga mig själv haha.
5. Gillar digestive eller Marabou-orginal mest faktiskt.
6. Stephanie Meyers bok Host (så heter filmtiteln iaf haha) och sedan är Flickan från ovan också grymt bra.

Svar: Tack! Ja men det klart du ska bli au-pair, du kommer INTE att ångra dig! ;)
Linnéa Carlsson

2015-03-31 » 00:18:59
Postat av: Elin

1. Mitt namn är Elin, jag är 23 år gammal och bor i Kristianstad. Jag läser fjärde och sista året på lärarutbildningen.
2. Jag har nog följt den i några månader.
3. Jag läser din blogg då jag själv flyttar till London i Augusti. Jag blev medlem på bloglovin och började följa lite bloggar som berörde ämnet att bo och leva i London. Jag tycker din blogg är bra som den är, så fortsätt som du gör!
4. Jag tänkte söka lärarjobb, efter att ha läst i fyra år och levt som student så är jag väldigt sugen på att komma in i arbetslivet.
5. Oreo eller apelsinkrokant!
6. Vill du ha boktips så har du en läsare här som är en enorm boknörd!

Sagan om Isfolket, finns 41 böcker så du lär ha att göra en längre tid, de är även lätta och bara mysiga att ta sig igenom.

Jussie Adler-Olsens Avdelning Q är sjukt bra deckare, det är även Lars Keplers böcker.

Gillar du fantasy och true blood så finns Sookie Stackhouse böckerna som true blood är baserat på.

Jag hade kunnat tipsa om massa mer, men det är svårt när jag inte vet vilken typ av böcker du föredrar. :)

2015-03-31 » 19:31:49
URL: http://honkallaselin.blogspot.com



Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras inte)

URL/Bloggadress:


Kommentar:


Trackback