ETT ÅR I LONDON

.....

 
Idag är det exakt ett år sedan jag tog mitt pick och pack och emigrerade. Vet inte ens vart jag ska börja om jag skulle beskriva hur det här året varit. Men är det en sak jag vet så är det hur otroligt glad och stolt jag är över att jag faktiskt vågade göra det. Jag vet att det låter supertöntigt men jag har verkligen utveckats massvis och känner mig på många sätt som en helt annan människa än den som lämnade Sverige för 12 månader sedan. 
 
Dagen har inte varit direkt glad och härlig direkt. Josefine kände sig inte pigg så jag har inte gjort speciellt mycket. Fattar inte hur mina sex timmar mitt på dagen bara kan försvinna när jag inte gör någonting alls? Låg i soffan och kollade på Parneviks (nytt favvo!) och åt lite frukost, tog en timmes promenad, gjorde lunch, tvättade lite.. sen var det helt plötsligt dax att börja jobba igen! Hämtade H och O i skolan och gick sedan till Oddonos och åt glass. Eller de åt, jag hade precis ätit två crossianter så kände inte direkt att jag behövde en glass.. haha. Efter glassätandet gick vi tillbaka till skolan för att hämta T som skulle komma hem lite senare idag eftersom han haft fotbollsturnering. "Lite senare" visade inte vara vid 16:40 som angivet, utan 17:20. Så när vi tillslut kom hem var klockan över middagsdax och vi alla var rejält kalla och hunriga.. härligt! Dock var det enkel middag idag, så barnen åt och kom upp till badet inte allt för sent. Min värdpappa kom hem redan innan klockan sju och barnen gick till och med och la sig tidigare än vanligt! Så vi jobbade ikapp den tiden vi tvingats vänta ganska bra tycker jag!
 
Jag har ätit middag och avslutat med de sista bountysarna och några vindruvor. Är sjukt trött och har lite huvudvärk efter kvällens stressande. Ska ta och gå och lägga mig snart tror jag. Imorgon är det fredag och det betyder som vanligt att jag ska träffa Danielle. Vi ska till Guards Museum vilket är det mest aktiva jag tagit mig för den här veckan. På kvällen ska jag till Wahaca och äta med Ellinor och Sara, det ska bli lovely! 
Ska som sagt jobba en hel del i helgen så ser inte sådär jättemycket fram emot att det faktiskt är fredag imorgon. Men men, efter nästa vecka åker min värdfamilj bort på semester och jag får huset för mig själv ett par dagar innan min familj kommer hit och ska bo med mig, det ska bli supermysigt!

Kommentarer



Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras inte)

URL/Bloggadress:


Kommentar:


Trackback