men det är en dans med svåra steg

.....

Igår blev min kväll inte alls som jag planerat. Dock på ett väldigt positivt sätt. Så fort jag kom hem med barnen efter skolan kom min värdmamma ner i köket med biljetterna till den balett hon och hennes väninna skulle gå på på kvällen. Både hon och hennes vän mådde inte särskilt bra så hon undrade om jag ville ta med mig en kompis och gå istället. Jag, som sannerligen inte är ett fan av dans, tänkte att ibland får man faktiskt ta och testa på lite nya saker och tackade ja. Så jag fick snabbt byta om, sminka mig (min "efter-gymmet-look" kändes inte så passade när man skulle på balett) och sen kastade jag i mig lite mat innan jag slutade strax efter klockan sex. Mötte upp Danielle i Islington vid sju och vi gick sedan mot Sadler's Wells. Baletten heter Modern Masters och uppdelad i tre akter (heter det så?) med tre olika koreografer. Kan väl inte påstå att jag är tillräckligt konstnärligt lagd för att förstå mig på saker som modern ballet, men det var faktist väldigt underhållande och fruktanstvärt imponerade. Här är en video från den första delen/akten (som jag tyckte var den bästa): 
 

Kommentarer



Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras inte)

URL/Bloggadress:


Kommentar:


Trackback