och flykten över taken

.....

Hej bloggen! Jag borde verkligen sova för klockan ringer 05:00 imorgon bitti och då är det dags för högskoleprov. Men kände att jag ville hinna få ut ett inlägg om dagen innan dess. Har haft en skön dag. Barnen har påsklov nu och eftersom jag jobbade så mycket igår fick jag lite extra ledigt idag. Så jag jobbade först en timma på morgonen, städade upp köket osv. Sen åkte jag till Kensington och mötte upp Josefine. Vi begav oss till en rooftop garden på High Street Kensington. Hade aldrig hört talas om detta innan, men vilket ställe alltså! En superfin trädgård (på taket!) och tydligen ett populärt ställe att ordna bröllop på, helt förståeligt. Förutom det gråa och kalla vädret kändes det nästan som om vi var utomlands. 










Vi vandrade runt på taket ett tag och fortsatte sedan vandra när vi kommit ner till marken igen. Först tog vi en sväng inne på Whole Foods där vi letade efter någon ny sorts brysselkål (gissa om det var min eller Josefines idé?) och köpte en väldigt god kaffe. Efter det vandrade vi ännu mer, det blev nämligen en promenad genom Hyde Park igen och när vi kom ut vid Speakers Corner gick vi in mot stan för att köpa lunch. Hittade ett supermysigt ställe i närheten av Regents street där vi köpte med oss mat och sen satte oss i en liten park och åt. Det var faktiskt riktigt härligt väder och så skönt att bara gå runt och prata av sig lite. Känns som att det var evigheter sedan jag träffade Josefine också så det var ju väldigt trevligt. Vi hade en hel del att catcha up on. (Vilken hemsk svengelska det blev nu då..)




Eftersom jag inte skulle börja jobba innan klockan 17 så fortsatte jag ner till Picadilly efter att jag sagt hejdå till Josefine. Skulle köpa ett par converse men det fanns inga i min storlek kvar på Lilywhites tyvärr! Så jag tog tuben till Finchley Road där jag handlade lite lunch inför morgondagen innan jag åkte hem igen. 
Jobbet här hemma var inte speciellt ansträngande. Middagen bestod av rester och sen hjälpte jag de två yngsta att packa sina väskor inför morgondagen. 5-åringen ville bestämt ha med sig en plåtburk med sina pengar (sisådär sju-åtta mynt av varierande valuta/valör) men jag lyckades övertala honom om att det inte behövdes. Då la han mynten i ett litet påskägg istället (tillsammans med en dinosaurie) och la ner i väskan.. 
Nej nu måste jag verkligen sova. Känner mig hyfsat förberedd inför imorgon men det betyder ju inte att det kommer gå bra. Hoppas i alla fall att tuben går som den ska så att jag inte blir försenad, ska ju faktiskt ta mig genom hela London. Vet inte om jag hinner uppdatera under dagen imorgon. Provet håller på till klockan tre på eftermiddagen och sen ska jag till Danielle på kvälllen och äta middag. Men håll tummarna för att jag inte ska göra bort mig helt på provet imorgon och så hörs vi när vi hörs! KRAM! 

(Och alla ni som kommenterar på mitt omvända frågestundsinlägg - ni är bäst!! ❤️) 

Kommentarer



Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras inte)

URL/Bloggadress:


Kommentar:


Trackback