och vi pratade en lång stund

.....

Jag skulle gå och lägga mig tidigt idag. Men nu har klockan på något konstigt sätt blivit 23:07 och jag är inte ens i närheten av redo för sängen än. Har spenderat dagen hemma. Skulle ju som sagt plugga men det blev inte så himla mycket gjort om jag ska vara ärlig.. Var på spinning också, otroligt jobbigt men lättnaden när det är över är underbar. Hat-älskar verkligen det passet! 
Under eftermiddagens jobbpass var jag som vanligt på måndagar ensam hemma med H ganska länge. Han var på gott humör och pratade konstant i fyra timmar. Tur att han är söt alltså, annars hade jag inte stått ut, haha. Vi läste också hans läsläxa, jag tvättade en maskin tvätt och hängde upp, gjorde en ny sats med granola och lagade hamburgare till middag. L kom hem med T och O runt middagsdax och efter att alla tillslut ätit upp, fått på sig pyjamasar, övat pianoläxan, bortstat tänder och gjort läxor gick de upp och jag städade upp i köket och förberedde för oss vuxnas middag. Vi åt också hamburgare men jag skar upp lite mer grönsaker och stekte lite av den halloumiost som jag köpte igår. Tror knappt att mina vf hade ätit det innan men de tyckte i alla fall mycket om det, så det var ju bra! Pratade ganska länge med dem i köket ikväll vilket alltid är supertrevligt. Det är liksom den enda gången på dagen vi verkligen kan prata med varandra, så det känns som en viktig stund. 
 
Hade tänkt ägna den här kvällen åt att städa mitt rum eftersom han som äger huset ska komma hit imorgon och titta igenom det (vet inte riktigt varför, det var något med försäkringar tror jag) och det ser lite kaos ut på mitt rum för tillfället. Men det får jag väl försöka hinna imorgon! 
 
Vill ni veta lite söta saker barnen gjort idag? Nej säkert inte, men framtida-jag som läser igenom arkiven då och då vill nog minnas så därför berättar jag ändå.
1. H berättade tydligen på vägen hem från skolan att min morfar/farfar äter lax till frukost, lunch OCH middag varje dag och därför är jättegammal. För det blir man av lax. (Jag vet inte riktigt vad han fått detta ifrån.. men tror att det är från att jag berättat om min gammelmormor som verkligen är supergammal (fyller 104 i år!!) och äter mycket fisk. Men frukost, lunch och middag tror jag inte riktigt.. Lax fick han nog för att det är den enda fisken som han känner till, haha.
2. O hade stora problem med att förstå vad jag egentligen tjänar pengar på när jag är här. "Where do you actually get the money?" Han finner det tydligen svårt att se varför jag ska ha betalt för att ta hand om honom själv, laga mat, tvätta och diska. Han undrade också varför han inte får betalt för att gå i skolan utan istället måste betala för att gå i skolan. 
3. Det börjar verkligen gå upp för barnen att jag snart ska åka. H kastade sig runt halsen på mig idag och sa att han inte vill ha någon annan nanny och att jag måste komma tillbaka. De två äldsta blev uppenbart tagna när jag sa att det bara är 41 dagar kvar tills jag åker. T sa att sist vi pratat om det hade det varit 80 dagar kvar, om det är sant är det på riktigt något sjukligt med hur fort tiden går här.
 
Jaja. Nu har det som vanligt tagit mig alldeles för lång tid med att blogga. Dags att sova. Har inga större planer imorgon faktiskt. Ska försöka mig på att baka bountybollar, Frida hade med sig några till Hyde Park för två helger sedan som jag fick smaka. Grymt goda! Förutom det ska jag också hinna med att tvätta lite av mina egna kläder. Tvättkorgen är överfylld och garderoben tom. Så inte en allt för spännande tisdag kanske, men ibland får man ha såna dagar också. 

Kommentarer
Postat av: Jessica

Haha kom och tänka på min yngsta tjej jag hade (6år) När jag frågade henne om hon kunde hjälpa till att plocka bort spelen vi spelat sa hon att "nej det får du göra själv, du får ju betalt" haha! Hoppas allt är bra med dig Linnea, kram

Svar: hahaha, alltså barn<3 åh hoppas allt är bra med dig också! vi måste ses när jag är i swe igen!!
Linnéa Carlsson

2015-03-17 » 14:32:31



Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras inte)

URL/Bloggadress:


Kommentar:


Trackback