säger det här är konst

.....

Eftersom jag sov knappt 4,5 timme mellan fredag och lördag bestämde jag mig för att verkligen sova ut igår. När jag tillslut orkat mig upp gjorde jag mig i ordning för att åka in till stan för att äta lunch med Josefine och hennes kompis Ariana. Hade lite problem med att ta mig dit eftersom Victoria line visade sig vara avstängd, något jag inte kollat upp innan jag åkte iväg till Euston. Så lagom sur på mig själv och hela Londons tunnelbanesystem kom jag tillslut fram till Leon på Victoria Street. Har aldrig ätit på Leon förr men det var verkligen supersmarrigt. Åt en halloumiwrap (så ovanligt) så det kunde ju inte bli så äckligt direkt.. Efter lunchen gick vi vidare till Tate Britain, ett av de få museum som jag hade kvar på min bucketlist. Kan väl inte säga att det är det bästa museet jag besökt direkt. Men nu har jag varit där och kan därför checka av det från listan!



Konst av toasts.. som börjat mögla. Fräscht. 


Efter museet tog vi en kaffe på Prèt innan jag hoppade på bussen hemåt. Handlade lax på Saintsburys i Camden innan jag vandrade hem därifrån. Kom hem, lagade mat och skype lite med mamma. Josefine ringde på kvällen och efter att ha pratat i nästan en timme råkade vi helt spontant visst boka musikalbiljetter tills ikväll. Så vid halv åtta ska vi på Made in Dagenham på Adelphi Theatre, ska bli så roligt!
Efter att vi lagt på la jag mig på soffan och kollade på en av mina favoritfilmer, The King's Speech. Sen kunde jag såklart inte hålla mig från att läsa på lite till om det brittiska kungahuset. Som vanligt alltså. 



Idag vaknade jag tidigt för att ställa ut soptunnorna. Efter det hade jag tänkt att gå och lägga mig igen men istället för att sova bort den här dagen så gjorde jag mig frukost och la mig på soffan. Satte på Sherlock Holmes med Robert Downey Jr och Jude Law, inte lika bra som Sherlock såklart men man får ju variera sig lite ;)
Förutom musikalen vet jag faktiskt inte vad jag ska hitta på idag, funderar på att bocka av även det sista museumet på min lista, Imperial War Museum, men får se om jag är sugen på det. Nu ska jag i alla fall kolla färdigt på filmen innan jag hoppar in i duschen. Vi hörs! 




Kommentarer



Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras inte)

URL/Bloggadress:


Kommentar:


Trackback