som sprider sin utsikt i mitt huvud

.....

Hej bloggis. Fredagkväll och det är helg igen. Underbart! Jag har dock babysit och spenderar därför kvällen framför datorn. Men det gör mig faktiskt inte så mycket, har varit grymt trött och haft huvudvärk hela eftermiddagen, därför får det nog bli en tidigt läggning av mig själv idag. Har i vilket fall som helst haft en väldigt bra dag. När jag slutat i morse åt jag frukost innan jag gick upp till sängen och la mig en timme till, kände att jag behövde det. När jag vilat upp mig tillräckligt tog jag på mig skorna och gav mig ut i det underbara vädret (idag har det varit varmt - på riktigt!) och promenerade återigen ner till Morrisons. Jag vet inte vad det är men jag älskar den där affäreren, haha. Inhandlade inte mer än lite choklad och lakrits till kvällens babysit innan jag fortsatte vandringen mot Camden där jag skulle möta upp med Josefine. På vägen dit råkade jag dock av en slump springa in i Ellinor som var i Camden med sin kompis från Sverige. Sjukt att världen (London) kan vara så liten ibland..! Vad är oddsen för att det händer?!
När jag hittat Josefine tog vi ett varv bland t-shirts, hemgjorda smycken och tvivelaktiga märkesklockor innan vi bestämde oss för att gå mot det bästa Camden har att erbjuda: Street Food Market. Det är absolut ett av mina mest besökta ställen här i London, och ett måste om ni kommer hit som turister. Vi gick runt ett bra tag (som vanligt) innan vi tillslut bestämde oss för att det fick bli toasties till lunch, och vilka mackor det var! Jag slog till på en med chillicheddar, avokado, ruccola, prosciutto och fetaost. Josefine valde en med getost, ruccola och päron- och lökchutney. Förstår ni hur gott det var? Vi tog i alla fall vår lunch och promenerade från Camden Market till Primrose Hill. Satte oss på toppen och tittade ut över Londonsskyline och pratade om lite allt möjligt. Bland annat om hur grymt det är att vi faktiskt bor i London och hur konstigt det är att jag snart ska flytta härifrån.. Efter ett tag blev det lite väl blåsigt och vi bestämde oss för att promenera genom Regent's Park ner till Baker Street. Tog undefär en halvtimme och väl framme var det dags att säga hejdå och åka åt varsitt håll. Jag vände tillbaka och tog bussen norrut igen medan Josefine fortsatte söderut. Jag köpte en kaffe på Costa innan jag hoppade på bussen hem (har bestämt mig nu - flat white är den godaste kaffen!). Väl hemma la jag mig återigen i sängen, kände mig helt slut efter allt promenerande och började få väldigt ont i huvudet efter att inte haft på mig glasögonen på hela dagen (hade solglasögon men har ingen styrka i dem). Hann inte slappa så länge innan det var dags att gå och hämta barnen från skolan. De var dock ovanligt glada och "lätta" idag vilket jag var tacksam för. När min värdmamma kom hem från jobbet föreslog hon att te och choklad kanske hjälper mot huvudvärk och gav mig supergoda tryfflar från Hotel Chocolate, tror faktiskt att det måste funkat för jag blev väldigt mycket gladare av det där.
Jag gjorde kycklingspett och fried rice till middag vilket var väldigt gott faktiskt, så tips på en god och superenkel sojamarinad till kyckling kommer här: (Till ca. 500g kycklingfilé, skuret i "tärningar". 1/4 cup mirin (sött kinesiskt risvin), 2 msk farinsocker, 2 msk soja. Blanda, lägg i kycklingen och låt marineras ett tag innan du steker/grillar/gör vad du vill med kycklingen) Så. Nu blev det här en receptblogg också, tänk vad bra!
 
 
 
Nu ska jag lägga mig i sängen och äta upp resten av mitt godis och kolla på något roligt. Känner för lite Galenskaparna & After Shave, det var alldeles för längesen! Imorgon blir det Portobello Road Market med ett helt gäng (tror vi är uppe i 13 pers nu) au pairer. Sen får vi väl se vad som händer resten av dagen. På kvällen ska jag ev. hänga med Hanna till Libertine. Det var ett tag sedan!

Kommentarer



Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras inte)

URL/Bloggadress:


Kommentar:


Trackback