tar bussen från stan

.....

SÖNDAG. Igår hade jag, som väntat, en riktig toppendag! Var uppe tidigt tidigt och var vid tuben innan den ens hade öppnat. När den gjorde det tog jag i alla fall första tåget till Victoria tillsammans med Moa. Vi träffade Ellinor på stationen och köpte med oss lite frukost som vi skulle ha med oss på bussen. Mötte Josefine vid busshållplatsen och hoppade sedan på bussen som skulle ta oss hela vägen till Oxford. Resan dit tog lite mer än 1,5 timme men med så trevligt sällskap så bara flög tiden förbi. Spenderade dagen i superfina Oxford. Promenerade mest runt och upptäckte staden, åt lunch, var uppe i ett kyrktorn för att se ut över stan, letade efter Harry Potter-locations, åt scones (fast jag har kommit på att jag inte tycker så mycket om scones.. så jag åt chokladkaka.. det tycker jag om) och shoppade snygga Oxford-tröjor. En supertrevlig dag med absolut bästa resesällskapet. När vi lämnade Oxford höll solen på att gå ner och det var så himla mysigt att sitta där på bussen påväg tillbaka hem. Har verkligen saknat att åka buss, långt! Hoppas hinna med någon mer resa innan det är dags för mig att lämna London. NU kommer bilder. Denna gången snodda av Ellinor!
 
 
 

Kommentarer



Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras inte)

URL/Bloggadress:


Kommentar:


Trackback