virrig och trött, jag var sliten och nött

.....

Om man googlar ordet slutkörd så dyker det upp en bild på mig. Eller borde göra i alla fall.
Har verkligen jobbat heeela dagen. Minstingen hade feber och min värdmamma var tvungen att jobba. Så idag har jag vabbat för första gången i mitt liv. Vi hade dock en väldigt mysig dag, vi har läst böcker, spelat spel, ätit lunch, byggt klossar. Jag försökte mig också på att plugga lite samtidigt som han satt vid köksbordet och ritade. Gick väl halvbra. Lät honom titta på film i iPaden och fick då 30 minuters pluggtid innan han kom tillbaka i köket och sa att han tröttnat på iPaden..Vi gick och hämtade de äldre barnen i skolan på eftermiddagen och sen gick vi hemåt igen. Som om det inte vore nog med en heldag av jobb så har jag dessutom babysit kväll. Så min värdmamma var bara hemma några minuter efter jobbet innan hon åkte iväg igen. Jag själv har varit så himla trött och dessutom var de äldsta barnen lite för trotsiga för mitt tålamod idag. 
 
Var därför inte på världens bästa humör när jag slutade idag. Men sen gick jag in här och läste era kommentarer på senaste inlägget och blev genast mycket gladare. Ni är ju fantastiska som faktiskt svarat! Tack! ♥ Ska sätta mig och svara på dem allihop snart. Först ska jag bara rätta det jag faktiskt fick räknat idag.
 
Nu är det faktistk bara en endaste jobbdag kvar innan min värdfamilj åker på semester och jag får huset för mig själv ett litet tag innan min egen familj flyttar in nästa vecka. Imorgon ska jag dessutom träffa Josefine på dagen. Vi ska till någon slags roof garden i Kensington. Ska bli spännande, hoppas vädret är på vår sida. 

Det här namnet dök upp när vi läste H's djurbok tidigare idag. Det är kanske det längsta ord jag sett. Någonsin. 



Kommentarer
Postat av: Ellen

Hej Linnea, Jag har läst din blogg länge och tycker du skriver väldigt bra. Det du skriver är intressant och det är väldigt kul att få en inblick i au pair vardagen, då jag själv funderat på att åka som au pair till London! Du verkar hinna med att göra så mycket på din fritid som att gå ut och äta, gå på museum och även mycket mer. Så det jag undrar är räcker "lönen" till så att man kan åka och hitta på saker eller har du behövt ta egna pengar för att inte känna dig begränsad? Om du har gjort det vad tycker du är en rimlig summa för att klara sig och hitta på saker? :)
Hoppas du får en bra sista tid i London! :)

Svar: Hej Ellen! Tack! I början levde jag ganska "slösaktigt" här och då räckte au pairlönen inte speciellt långt.. Men efter att jag bränt alldeles för mycket av mina sparpengar så kände jag att jag fick "skärpa till mig" lite och försöka klara mig på au pairlönen. Det GÅR men om jag ska göra/köpa något speciellt så händer det att jag fuskar lite och tar från mitt svenska konto, haha. Att säga en summa är jättesvårt för det beror så mycket på hur man är som person och dessutom vad ens värdfamilj betalar och inte. I mitt fall så betalar jag mobil och oyster card själv tex. Medans min värdfamilj betalar mitt gymkort. Jag skulle gissa att jag spenderat kanske 20.000-30.000kr av mina sparade pengar under mitt år. Men har ingen aning om ifall det anses som mycket/lite. Väldigt individuellt som sagt! (Vet inte om det här var ett bra svar alls... men det är jättesvårt att sätta en summa!)
Linnéa Carlsson

2015-03-27 » 14:14:51



Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras inte)

URL/Bloggadress:


Kommentar:


Trackback