det är nåt kallt mellan mig och england

.....

Hej! Det är verkligen svårt att blogga när jag inte är i London längre. Förstår att de flesta av er nog inte är intresserade av mitt "vanliga" liv nu när jag inte är au pair längre men jag tycker ju väldigt mycket om att blogga för min egen del också. Har inte gjort speciellt mycket sedan jag flyttade hem för en vecka sedan. Jobbade mån-tis, onsdagen spenderade jag med att packa upp mina väskor och försöka rensa ut rummet på gammal skit (har uppenbarligen en hel del). I torsdags var det Valborg och jag träffade Gabriella och Anna för första gången. Vi + Emelie hade en supermysig kväll hemma hos Anna innan vi drog ut. I fredags träffade jag Emelie, Hanna och Jossan och hade en riktigt mysig kväll. Så himla härligt att träffa alla vänner här igen. Helgen har varit lugn. I lördags åt vi påskmiddag eftersom hela familjen missat att fira påsk i år (eftersom de var hos mig i London då) och jag följde med stor hängivenhet direktsändningen från London när den nya prinsessan föddes. Annars har det som sagt inte hänt så mycket. Jag har börjat kolla på tv-serien Suits och älskar den! 
 








 
Jag har lite svårt att ta in att jag inte ska åka tillbaka till England. Att jag ska vara här nu. Det är bara en vecka sedan jag kramade min värdfamilj hejdå och ändå känns det som en evighet sedan. Jag saknar att prata och krama mina fina värdbarn ♥ Men allra jobbigast är det att läsa mina fina vänners bloggar och se hur de fortsätter leva världens bästa Londonliv utan mig. Jag saknar er så himla mycket!
 
Jag och fina Josefine. Bild snodd av Malin
 
Nåja. Nu ska jag gå och lägga mig. Skulle egentligen bara jobbat tors-fre denna veckan men blev inringd imorse och ska jobba imorgon också. Godnatt! 

Kommentarer
Postat av: Daniella 🌙

Kunde du inte stanna längre eller valde du att åka hem? Kram!

Svar: Joo.. familjen ville att jag skulle stanna ett år till... Men jag kände att jag var "klar" med själva au pair-jobbet! Älskar familjen men det finns en gräns för hur många gånger man orkar packa en lunchlåda... haha! Kram!
Linnéa Carlsson

2015-05-04 » 23:16:40
URL: http://vapenbroder.blogg.se/
Postat av: Julia

Jag tycker det är lika kul ändå att läsa bloggen din, så sluta inte skriva bara för att du åkt hem till Sverige igen! :)
Förresten, tror du att du kommer hälsa på din värdfamilj någon gång i framtiden eller är det ett "avslutat kapitel"?

2015-05-04 » 23:46:12
URL: http://happilystrong.blogg.se



Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras inte)

URL/Bloggadress:


Kommentar:


Trackback