härja som vinnande hjältar

.....

Det här börjat förvandlas till någon slags veckoblogg. Sedan sist har jag hunnit med att vara vaken 40 timmar i streck, spontanköpa en biljett till Peter Jöback och Helen Sjöholms I love Musicals-turné och dessutom ytterligare ett besök i Göteborg. Pappa sprang Göteborgsvarvet och lillebror sprang något mindre lopp dagen efter. Så jag åkte med och spenderade lite mer tid hos kusinerna. Mys. På kvällen grillade vi en massa god mat och sen var det ju Eurovision.. och SVERIGE VANN! Tycker att Måns var grym och han var verkligen värd vinsten. Omröstningen var ju sjuuukt spännande också! Hade börjat ge upp hoppet när det helt plötsligt slår om helt och Sverige drar ifrån Ryssland. Jag STOD tillslut upp i soffan. En mycket bra Eurovisionfinal alltså, och ser SÅ fram emot nästa år nu. (Ellen, vi måste gå!!)



På söndagen åkte mamma, pappa in till stan igen tillsammans med Oscar eftersom han skulle springa. Jag stannade dock kvar och hjälte till att förbereda inför kusinens 7-årskalas. Ritade skattkartor, gömde godispåsar och andra viktiga kalasförberedelser. Lagom till att gästerna började anlända lämnade vi Göteborg och började åka hemåt igen. 
På kvällen åkte jag in till Jönköping för att se TSKNAS livepod på Red Lion tillsammans med Sofia och Joakim. En grymt rolig kväll och helt klart värd långt mer än de 100 kronor den kostade. Efter livepodden åkte vi till Prima och köpte sallad som vi åt framför TV:n i Joakims lägenhet och tittade på Mästarnas Mästare, så mysigt! Var hemma igen strax efter 22 och var ju tvungen att gå och lägga min eftersom jag började jobba dagen efter.




Så från och med i måndags är jag tillbaka på mitt gamla favoritställe och ska vara så fram till den 10 juli. Är SÅ glad och tacksam för att de vill ha mig där. Även om det bara är några veckor ska jag verkligen njuta, för i sommar har jag (för första gången på mååååånga år) inget sommarjobb så det kommer få bli en fattig sommar... 
Förutom att jobba har veckan mest bestått av träning, har bokat in fyra pass under tis-tors, så det blir en intensiv vecka. Men det är faktiskt ganska roligt, mitt månadskort går ut nästa vecka så jag får väl se om jag förlänger det ett tag till! Nu ska jag ta och kolla på Suits, sista avsnittet i säsong 3! 

Kommentarer



Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras inte)

URL/Bloggadress:


Kommentar:


Trackback