BOKTIPS! - Syskonen Baudelaires olycksaliga liv

.....

Jag skulle vilja läsa om "Syskonen Baudelaires olycksaliga liv", men det är 13 böcker på ca. 200 sidor var och jag har inte riktigt tid.
Så istället blir det mitt boktips till er. Har ni inte läst dem så gör det! Världens konstigaste böcker, fast bra.
Handlar om syskonen Baudelaire (oväntat va?) som är föräldralösa och hamnar hos elaka Greve Olof som bara vill åt deras pengar. Så han försöker komma åt de där pengarna. I 13 böcker.
Konstiga alltså? Hur konstiga är dem tänker ni, jo i en av dem (kommer inte ihåg vilken) så står det i slutet av en sida "... kom ihåg att man aldrig aldrig aldrig" (sen tar sidan slut och då bläddrar man) och då fortsätter det med "aldrig aldrig aldrig aldrig..." I TRE SIDOR! Sen kommer till sist "..aldrig får leka med tändstickor!" Helt galen bokserie, underbart bra! LÄS!
Obs! Förväxla inte böckerna med filmen som bygger på de tre första böckerna. Den är bara konstig. Den absolut sämsta film jag sett! Inte bra någonstans!

Kommentarer
Postat av: miw

hah jag som tyckte filmen va jättebra. men har ju inte läst böckerna så jag bara såg det som en egen film liksom. men förstår om man läst böckerna så.



och åh jag älskar dina länkar där i headern haha ba hp & ff <3 allt en blogg behöver ;D

2010-12-09 » 21:42:25
URL: http://enmoviebox.blogg.se/



Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras inte)

URL/Bloggadress:


Kommentar:


Trackback