Ännu ett inlägg om Melodifestivalen..

.....

Sitter och lyssnar på Melodifestivallåtarna, är riktigt taggad inför finalen alltså! Två veckor kvar dock, men ändå. 
Tycker faktiskt att de flesta bidrag är väldigt bra, och jag känner att det inte spelar så stor roll vem som vinner. Det verkar ju inte gå speciellt bra för oss i ESC i alla fall.

Fast av ren princip kan jag inte tycka om Darin
. Hatade ju honom i idol så jag kan bara inte låta bli att avsky honom. Men sen får vem som helst vinna, eller det beror ju på vilka som går vidare från Andra Chansen på lördag. Men om jag skulle välja några favoriter skulle det bli Salem och Peter.

Om vi ska tänka ESC tror jag faktiskt att Timoteij skulle ha relativt stor chans, bara för att dem är så "helylle" fyra små blonda svenskor som spelar fiol och sjunger halvdant med en plagierad låt. Varför inte liksom? Charlotte Perelli-stilen funkar ju tydligen inte längre.

Eller är det Sverige som det är fel på? Kanske har vår musiktalang dött ut? Eller det kanske helt enkelt inte funkar i Europa?


ABBA (med Waterloo) vann ESC 1974


Herreys (med Diggi-loo Diggi-ley) vann ESC 1984


Carola (med Fångad av en stormvind) vann ESC 1991


Charlotte Perelli (med Take me to your heaven) vann ESC 1999

Vad tror ni? Kommer Sverige kunna vinna igen?


Kommentarer
Postat av: photoblog by malinhe ♥

SV: tack :D

2010-03-01 » 18:01:04
URL: http://malinhee.blogg.se/



Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras inte)

URL/Bloggadress:


Kommentar:


Trackback