Bokmässan, the story!

.....

Bättre sent än aldrig, men här kommer lite bilder och så från bokmässan. Dock tog jag inte så många, Gabriella tog de flesta :)


Gabriella bestämde sig för att byta om på tåget. Mitt bland allt folk, men det gick ju bra det med.


När vi kom in på mässan gick vi runt lite och ställde oss sen vid Bonniers monter för att vänta på Filip & Fredrik. Men Robert Gustavsson var där före så vi stod där mitt bland allt folk och väntade. Det var dock ganska roligt att lyssna på Robert också. Och helt plötsligt när vi står där så säger Gabriella: "Linnea kolla där!" Och där är dem! 193 centimeter Fredrik Wikingsson med en lite kortare Filip Hammar bakom sig. Dem går liksom bakom Bonnier Montern och försvinner bort i mängden av folk. Då tror jag nästan att jag ska svimma eller nåt, jag blev helt sjukt nervös!


Sen så går Robert Gustavsson och in kommer Filip och Fredrik. Dem blev intervjuade av Abbe Bonnier om Tårtgeneralen och lite annat (mest om hur bakis dem är). Jag tror nog att jag mest står och ler hela tiden. Men den den lilla intervjun gick väldigt väldigt fort! Och sen satte sig F&F vid det lilla signeringsbordet vid sidan av "scenen". Och då var vi ju liksom tvugna att gå dit!

Vi ställde oss ganska långt bak i kön, så att det inte skulle vara så stressigt. Tillslut var det bara en kille framför oss i kön och då hörde vi honom prata med Fredrik:
- Ska man betala där borta eller?
- Jaa, eller så kan du ju sno den!

Haha, liksom woot? Vem uppmanar folk att dem ska sno en bok som man skrivit själv? xD Jaja, men när den killen gått (till kassan) så var det vå tur! Och nu kommer det sjukaste av allt, jag var inte nervös längre! Inte alls! Det kändes på något konstigt sätt inte alls nervöst att jag nu stog bara några decimeter från Filip och Fredrik. Jag var helt lugn och tyckte bara att det var väldigt väldigt kul! Jag ställde mig jämte Filip och han tog en bok ur högen.
- Hejsan! sa han
- Hej hej!
- Och vem ska ha den här boken?
- Jag såklart!
- (haha) Ja och vad heter du då?
- Jaha eh, Linnéa
- Med accent över e då?
- Precis
- Det heter akut accent (Säger han och ler, gulligt!)
- Vaa? (Inte lika gulligt, jag ser nog sjukt fryg ut här)
- Ja, så i ditt namn. Det heter akut accent.
- Jaha.. (Här ser jag förmodligen ut som en fågelholk)


Sen skriver han i boken, signerar den och ger den sen till Fredrik så att han också får signera. Sen så frågar jag om jag får ta en bild också. "Självklart!" blir svaret på det. Sen vänder jag mig till Fredrik och frågar, och skulle jag inte kunna få en kram också? Han säger "Visst får du det!" - Sen får jag den bästa kramen i hela mitt liv, Fredrik luktade helt otroligt gott! (Trots att han var ganska trött och bakis) och sen så kramade jag Filip med, det var nästan lika bra det också! 

Sen betalade vi böckerna, och efter det ringde vi våra mammor och grät lite..

Efter det kunde vi lika gärna åkt hem, jag var glad så det skulle räcka för hela dagen men det skulle ju vara lite dumt. Så vi gick runt där inne och såg massor av kändisar, och nu var vi inte det minsta nervösa (Klarar man F&F utan att svimma klarar man allt!). Bland annat gick vi och snodde en kram av Frank Andersson också. Han såg lite ensam ut!

Det första Gabriella sa när hon kom fram till honom var: "Oj, vad stor du är!" - hhahah, sjukt kul!

Lite annat folk:



Okej, jag har fler men jag orkar inte ladda upp fler nu. Men vi såg bland annat Jan Guillou, Martina Haag, Cajsa-Stina Åkerström, massa "halv-kända" författare. Och vi fick en liiten glimt av Kjell också! Vår favorit-Kjell men det var när vi stod i kön till Filip & Fredrik och då kunde vi ju inte direkt gå därifrån. Så efter ett tag kom vi på att vi kanske skulle gå till "Söndagsparty-semenariet" där F&F skulle intervjua Håkan Hellström. Men då hade det redan kommit maaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaassa folk och det var nog knappt hälften som kom in så det var inte ens lönt att försöka. Lite synd att vi inte tänkte på det tidigaren, men jag hade inte alls trott att det skulle vara såå mycket folk.

Runt 16 så höll folk på att gå och då gjorde vi samma sak. Men dock gick ju inte vårat tåg förens vid 20 så vi hade fyra timmar i Göteborg. Alla affärer var stängda och det var sjukt kallt ute! Men med Gabriella har man ju sällan tråkigt, så vi gick runt i stan och tog lite kort.



När klockan var 18 gick vi till Centralstationen för att sitta där och vänta i typ två timmar. Vi hittade en metro och satt och gjorde "Bit för bit" (jag var kung!). Sen så hade Filip och Fredrik berättat att dem skulle åka hem 19:40 men vi såg att det inte gick något tåg då. dock gick det ett 18:40 så vi tänkte att det kanske är det! Så vi gick ut till tåget och gick fram och tillbaka och stirrade in i tåget för att få syn på dem. Men dem fanns inte på tåget, MEN vi såg Mojje! Jag tror att han märkte hur mycket jag stirrade på honom, lite pinsamt x)

Tillslut kom då vårt tåg och vi lämnade Göteborg och bokmässan! En underbart bra dag!

Kommentarer
Postat av: miw

åååh <333 så fint.

TACK nån mer som tycker fredrik luktar gott <3 det e ingen som tänker på det typ jag dampar ba MEN JOO DET GÖR HAN haha det va det första jag tänkte när jag träffa de för första gången xD och filip luktar ännu godare <3

2010-10-04 » 23:35:39
URL: http://enmoviebox.blogg.se/



Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras inte)

URL/Bloggadress:


Kommentar:


Trackback