På svenska lektionen idag:

.....

Vår svenska lärare berättade att vi skulle skriva en argumenterande text om valfritt ämne.
Jag (skriver på google samtidigt som jag säger högt): "Bra ämnen att argumentera om"
Lärare: "HAHAHA!"
Jag: "Huh?"
Lärare: "Dagens ungdom alltså. Detta kommer bli roligt att berätta lärarrummet sen!"

Vadå? Vem googlar inte allt nuförtiden? Fullt normalt liksom! ;)
(Och nej, konversationen är inte ordagrann, för Mr. Svenskalärare använder ett sjuukt komplicerat språk med ord jag varken kan stava eller uttala!)


Och nu förstår jag att ni alla är mycket nyfikna på vad jag valde för ämne, eller? Jaa, det blev monarkin tillslut, alltså jag ska skriva en argumentarande text på två datorskrivna A4 om varför vi ska behålla monarkin i Sverige. Har ingen aning om hur det kommer gå, men det får vi väl se :)


Kommentarer



Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras inte)

URL/Bloggadress:


Kommentar:


Trackback