Day 5 - Favorite Character

.....

Okej, det här var ju den lättaste hittills. Det finns väldigt väldigt många karaktärer jag tycker om. Men det finns bara en ända Lupin. Lupin är fattig, varulv och gråhårig trots att han inte ens fyllt 40. Nu kanske ni undrar varför jag tycker om Lupin så galet mycket? Jo för det första är han en helt perfekt lärare, ni vet: "You're the best Defence Against the Dark Arts teacher we've ever had! Don't go!" Ja men framför allt är han bara så otroligt underbar som person. Han är snäll, omtänksam men ändå inte mesig. Han är ju en badass marodör liksom! Dessutom är han rolig, smart och snygg (eller jag vet ju inte, jag har inte sett "bok-Lupin" men han verkar snygg. Och "film-Lupin" ÄR snygg. David Thewlis gör honom p-e-r-f-e-k-t!). Man måste känna för Lupin, eller kanske känna med honom. <3
Jag tror att Lupin är en av de största anledningarna till att jag gillar Fången från Azkaban så mycket. Jag gillade verkligen Lupin från första stund ("Främlingen bar en ytterst luggsliten trollkarlsklädnad som hade stoppats och lagats på åtskilliga ställen. Han såg sjuk och utmattad ut. Trots att han var ganska ung var hans ljusbruna hår redan gråsprängt.") och slutar aldrig göra det.

(stort plus på att han delar ut choklad till höger och vänster också!)

Tumblr_lo8e4evzo81qzfccgo1_500_large

Mitt favorit Lupin-moment: En del som hemskt nog inte finns med i filmen. Men det är när trion är på Grimmaldiplan och Lupin kommer dit och berättar att han tänker lämna Tonks och det ofödda barnet pga att han "inte är bra för dem" och Harry blir helt rasande-galet-mega-arg och dem skriker och bråkar innan Lupin stormar ut efter att ha skjutsat Harry rätt in i väggen. Alltså jag hade sååå gärna velat se denna scenen i filmen..

Kommentarer



Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras inte)

URL/Bloggadress:


Kommentar:


Trackback