Day 6 - Least favorite character

.....

Nu kan man ju göra detta på två sätt. Antingen gör man det jättelätt för sig och säger att den man tycker minst om är typ Voldermort eller Umbridge. Men nu är det ju så att man ibland måste välja mellan vad som är LÄTT och vad som är RÄTT. För ALLA hatar väl Voldermort och Umbridge?? Nej för att detta ska bli rätt och någorlunda intressant så tänkte jag istället välja en annan karaktär som jag inte tycker om. En som kanske många faktiskt tycker om. Så, nu kör vi!

Ska jag välja vem jag tycker sämst om i Harry Potter så har jag två alternativ för jag har en "bok-least favorite" (förlåt men jag kommer inte på något bra att översätta det med) och en "film-least favorite" så vilken ska jag ta? Båda kanske!

"Bok-least favorite"
I böckerna är den jag tycker sämst om Hagrid. "Varför då?" säger ni, "han är väl mysig?". "NEJ" svarar jag, han är inte mysig. För det första har han en miljon äckliga och livsfarliga djur och varelser som han verkar bry sig om mer än människor. Han bakar stenhåda bullar (vet inte varför jag irriterar mig så på det, haha) och är i allmänhet ganska klumpig. Jag gillar inte heller att han är så stor men samtidigt så känslig och mesig, det blir bara fel. 


"Film-least favorite"
I filmerna är den jag tycker minst om Ginny. Delvis beror det väl på "filmskaparna" gjort en ganska annorlunda Ginny mot den hon är i böckerna. Hon syns dessutom alldeles för lite för att man ska förstå hela historien med henne och Harry. Men "bok-Ginny" tillhör inte heller mina favoriter även om hon är bättre. Men det är något med henne som gör att man i alla fall kan tycka lite om henne. Men Ginny som person (både bok och film) är väl bara för tråkig ändå? Sen tycker jag inte alls om Bonnie Wright heller, hon känns så divig och överdriven.

Fb64fb7878jfpcdci_9007_68b8717a16_large


Kommentarer



Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras inte)

URL/Bloggadress:


Kommentar:


Trackback