lines may divide us, but hope will unite us

.....

En efter jobbet förra veckan gick jag till biblioteket och lånade Pojken i randig pyjamas på ljudbok. Började lyssna i söndags och imorse tog den slut. Det var en helt underbar bok. Men slutet var så fruktansvärt hemskt att jag har tänkt på det heela dagen idag när jag jobbat. Så när jag slutat åkte jag till biblioteket igen för att låna filmen också. Så det är den jag har sett nu, Pojken i randig pyjamas. Ungefär allt var bra med den filmen! För det första är David Heyman producent (google it!) och David Thewlis är med! Dessutom så är miljöerna och sättet allt är filmat på så otroligt vackert, rollbesättningen är perfekt och musiken är underbar. Allt är verkligen bra! Men slutet av filmen är lika hemskt som slutet av boken. Eller nej, filmen är värre. Ännu hemskare.

Men jag rekomenderar verkligen ALLA att läsa boken och se filmen. Helt klart en av de bästa, i båda kategorier!






Handling:  Bruno är en 8-årig pojke som bor ett bekvämt liv i Berlin under andra världskriget. Hans far är SS-officer, och detta leder till att han blir kallad till tjänst i koncentrationslägret Auschwitz och hans familj måste flytta dit. Uttråkad av den nya tillvaron börjar Bruno en dag ge sig ut på vandringsfärd i den närliggande skogen och där hittar han en jämnårig judisk pojke i randig pyjamas sittande bakom ett taggtrådstängsel, och en oväntad vänskap inleds.
Betyg: 5/5

Kommentarer



Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras inte)

URL/Bloggadress:


Kommentar:


Trackback