Bokmässan DEL 1

.....

Okej! Ska försöka berätta om gårdagen. Kanske framför allt om delen med Martin Melin då, haha. 
Gick upp vid 6 för att packa lite och göra mig i ordning. Mamma skjutsade mig in till Jönköping vid 7 och så fick jag vänta där en stund på bussen som skulle ta mig till Göteborg. Under resan satt jag och kollade på Tack för musiken med Lars Winnerbäck från i fredags, det var riktigt bra! Kom fram i Göteborg vid 10, gick genom Nordstan för att ta femman upp mot Mässan. (Kan faktiskt navigera i Göteborgs spårvagns nät nu, sjukt stolt!). Utanför mässan var det låång kö bara för att komma in och jag hann bli lite nervös att jag kanske inte skulle hinna in till Martins seminarie men som tur var så gick det ganska fort. När jag väl kommit in gick jag runt och väntade en stund på min kompanjon/syssling Hanna och hennes familj. När de kommit in gick vi direkt upp för att hitta till F2. Det tog ett tag innan vi gjorde det så självklart blev vi lite sena och fick smita in när det redan börjat. Pinsamt! Men Martin blev i alla fall intervjuad av sin förläggare om boken Coola Pappor och så. Jag tycker att han sa många bra saker och boken verkade också väldigt bra, dock är jag ingen pappa och känner heller ingen nybliven pappa så jag köpte ingen. Haha, men om du känner/är det tycker jag absolut att du ska köpa den!

Ja efter seminariet stod han utanför och signerade böcker. Vi ställde oss lite vid sidan för att vänta ut lite folk. Sen gick vi fram... (omg). Jag tror att Martin kände igen oss (eller så räknade han ut vem jag var, haha) för jag fick en kram när vi hälsade. Ja och sen stod vi där och pratade ett tag. Alltså det är så sjukt, jag kan inte riktigt beskriva det. Men ja där stod jag och pratade med Martin Melin. (Jag satt på bussen igår kväll och försökte komma ihåg exakt vad vi sagt med det var lite suddigt, haha.) Men vi pratade om Robinson och Sommarspelen i alla fall. Tillslut skulle vi gå och då tog vi lite bilder ("ta en till" "och en till" haha) och kramades hejdå. Åh, så himla snäll och trevlig han är! ♥


Hanna, Martin och jag. 

Ja sen gick vi ner igen, kollade på Alex Shulman och gick runt lite. Gjorde klassikern, dvs hitta så mycket gratis godis som möjligt. Tyvärr var utbudet inte det bästa eftersom vi var där på sista dagen. Men det bästa fyndet var tablettaskarna från personligalmanacka.se, de var riktigt festliga! Vid 11.45 signerade Camilla sin bok så då var vi där och jag köpte en, Änglamakerskan. SOM JAG LÄNGATAT! Tror dock jag måste läsa den förra boken en gång till för jag har glömt bort vad som hänt med Erika och Patrik m.m.  Okej.. känner att jag glider iväg från ämnet nu. Men ja, tog en bild med Camilla också.


Ja alltså.. den blev så fruktansvärt ful så jag var tvungen att göra mitt ansikte till en liten vit box. Men Camilla är ju snygg så det räcker så jag lägger upp den i alla fall!

Efter det hade Martin en till intervju i bonniermontern, eller i stort sett samma intervju som tidigare. Jag hade gärnat stannat kvar och pratat lite till efteråt men vi var tvugna att gå för att hinna se ett seminarie med Maria Montazami. (Hon lagade mat, sin mammas tonfisksallad... I den blå skålen!). Men vi fick i alla fall äntligen träffa Martin igen (efter en halvminuts möte för två år sedan) och prata en stund. Det var helt klart det bästa på hela mässan! 

Tack bästa Martin för att du tog dig tid för oss! ♥


Nu måste jag gå och lägga mig! Jag lovar att skriva mer och lägga upp fler bilder imorgon, men detta var det absolut viktigaste!

Kommentarer
Postat av: Martin Melin

Det var många snälla ord, Linnéa!

Tack för att ni kom och lyssnade. Och mycket nöje med Änglamakerskan nu! Vi ses på nästa mässa :)



Martin

2011-09-27 » 12:27:53
URL: http://www.coolapappor.se



Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras inte)

URL/Bloggadress:


Kommentar:


Trackback