en vind blåser skräp längs korridoren en sista gång

.....

Idag då, absolut sista skoldagen. Vet inte riktigt om det kan räknas som en skoldag egentligen, började klockan 10 med cermoni som tydligen är tradition på Peset. Alla treor gick till statyn av Viktor Rydberg i Rådhusparken och där pratade en gubbe om Viktor Rydberg, sedan höll en elev tal och estetkören sjöng. Fint men inte sådär jätteroligt kanske? Efter det, som tog ca 30 min, var skoldagen slut och vi återgick till parkeringsplatsen och fortsatte att måla våra lakan till flaket. Har idag alltså sista gången gått igenom skolans korridorer som en "vanlig" elev. På fredag blir det bara party och uppklätt hela dagen! Kan inte fatta hur 3 år kan gå så otroligt fort?! Känns som om det var alldeles nyss vi stod utanför klassrummet och var nervösa den första dagen i ettan. Galet.



Efter skolan träffade jag mamma och vi gick och köpte ett par nya converse till studenten. Hon betalade och jag har lovat att tvätta alla fönster resten av dethär året. BRA DEAL! Nu ska jag strax iväg på studentmottagning. Det är min lilla skåning som återvänt till Habo, vilket självklart ska firas!!

Kommentarer



Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras inte)

URL/Bloggadress:


Kommentar:


Trackback