bortom en vid ocean

.....

Förra veckan jobbade jag så mycket och bloggade så lite att jag helt glömde bort en sak jag skulle påminnt om! Men i helgen var det ju dags för vår Kristina-resa!! Jag och mamma åkte tillsammans med Linnéa och hennes mamma med Finlandsfärjan på en härlig musikalweekend! Tänkte dra lite snabbt om resan här och så berättar jag mer om musikalen i ett eget inlägg sen.
 
Resan började i torsdags då vi åkte buss upp till Stockholm och gick där på Silja Serenade som vi sedan spenderade natten på (minihytt!) för att komma fram till Helsingfors på fredagsmorgonen. Väl i Finland tog vi oss från terminalen med spårvagn till hotellet, som låg mitt i centrum, gick upp och lämnade väskorna på rummet och tog sedan en sväng på stan. Sen gick vi tillbaka till hotellet, vilade lite (och laddade!!) innan vi fixade i ordning oss och gick sedan till Vapiano och åt innan vi skulle gå till Svenska Teatern. Sen gick vi dit, hittade våra platser första raden på andra balkong, och satte oss. Introt börjar spelas och... sen vet jag inte riktigt vad jag ska skriva. Men jag ska försöka, det kommer i ett senare inlägg.. 
  Efter musikalen gick vi tillbaka till vårt hotell, samlades på vårt rum, åt lite chips och drack cider och pratade om kvällen. Gick och lade oss runt midnatt och sov sedan ett bra tag innan det var dags att vakna igen! Hotellfrukost (inte den bästa, finnar har nog lite konstig frukoststil, men helt okej!) och checkade sedan ut från hotellet, tog en sväng på stan till innan det var dags att återvända till hamnen och finlandsfärjan. Denna gången var det Silja Symphony som tog oss tillbaka till Sverige, med en natt ute på havet såklart. Det var en fantastisk resa och så kul att träffa Linnéa igen eftersom det var så längesen vi sågs! 
 
PhotoInformation
Bild snodd från Linnéas instagram (@bjelksjolinnea)

Kommentarer



Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras inte)

URL/Bloggadress:


Kommentar:


Trackback