hysterisk julefrid

.....

Nu är det exakt 52 minuter kvar av julafton och jag tänkte berätta om min dag, har haft en väldigt lugn och skön jul med bara min mamma, pappa och lillebror. Nu kommer ett sånt där tråkigt tråkigt och alldeles för detaljerat inlägg som ingen annan än jag själv kommer vilja läsa. Men jag vet att jag kommer vilja läsa det. Så varsågod Linnéa!
 
Hade satt klockan på 7:00 imorse, för att liksom utnyttja julafton maximalt. Vaknade och tog mig ner till vardagsrummet (som var tomt, för första gången någonsin kom jag ner före min bror på julafton!) och gjorde i ordning te. När min bror kommit ner så öppnade vi julstrumpan som i år inte bara innehöll julskum och Lilla Fridolf utan också en biljett till Tommy Körberg på Lorensbergsteatern i vår! Oo-de-lally, oo-de-lally, hoppsanvilken dag! I och för sig är de ju jag som bokat biljetterna, men mamma erbjöd sig att betala dem och ge oss dem i julklapp. Eller TOMTEN menar jag ju såklart. Puh!

 
Efter denna klappöppning tittade vi på julkalendern. Jag har inte följt den i år men tittade igår igenom samtliga 23 avsnitt jag missat, tycker att den var väldigt bra faktiskt! Supermysig! Efter att Barna Hedenhös uppfunnit färdigt julen tänkte jag titta på Svensson Svensson men hann väl ungefär med ett halv avsnitt innan jag somnade (jobbigt att gå upp klockan 7..). Vaknade upp och mådde jätteilla av allt julskum, kollade på Astrids Jul (åhh så fantastiskt bra Astrid Lindgrens berättelser är!), duschade lääänge, gick igenom hela min garderob i jakt efter något att ta på mig, sminkade mig och sen var det dags för mat. Julmat. Väldigt mycket julmat. 
 
 
Precis när vi ätit färdigt var det dags för Kalle Anka och då ska det ätas julgodis. Såklart. Efter att Kalle jagat fågel, Askungen fått sin klänning och Robin Hood tagit alla kungens pengar så gick vi över till att spela TP. Jag och Oscar vann nästan. EN endaste liten tårtbit ifrån... 
Efter detta nederlag var jag tvungen att vila ett tag innan det var dags för julklappsutdelning. Är väldigt glad och nöjd med alla mina klappar, har nog varit väldigt snäll i år tror jag!
 
 
Efter att alla klappar var utdelade och öppnade plockade mamma fram julmat igen och vi åt en omgång mat till framför det obligatoriska julavsnittet av Svensson Svensson, det är så galet roligt, trots att jag sett det hur många gånger som helst. 
 
Nu har jag visst tagit så lång tid på mig att skriva detta att det inte längre är julafton. Nu är det juldagen och senare idag kommer kusinerna hit, längtar efter min Hugo och min Wilma så mycket att jag vet inte vad! Och på kvällen blir det såklart utgång också. Wo! Vi höres! Puss och kram och God Jul!

Kommentarer



Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras inte)

URL/Bloggadress:


Kommentar:


Trackback