skruven är lös, en sanning som är sann

.....

Hej vänner. 
Igår var det utgång för hela slanten. Träffades först hemma hos Melina tillsammans med trevligt folk och drack lite, spelade spel och tjötade massor. Sedan vidare till Harrys/Sliver där vi träffade massa Habofolk som jag inte sett på evigheter, väldigt kul!
 
Förutom att hänga på krogen och att sova har min helg mestadels bestått av projektet: Fixa ljudfiler av Skruven är lös. Det är ju nämnligen så att Skruven är lös inte finns utgiven på CD eller på iTunes. Så då tänkte jag att vill man ha något gjort får man göra det själv. Eftersom ljudredigering inte är något jag ens testat på tidigare så gick det inte alls speciellt bra. Jag laddade faktiskt ner audacity men förstod inte ens hur man gjorde för att klippa så jag gav upp. Istället öppnade jag mitt kära Windows Movie Maker som jag kan utan och innan. Så först klippte jag upp hela föreställningen i 31 delar som jag sedan konverterade till ljudfiler. Geni. Och sen då, ett omslag behöves ju också. Hittade loggan till föreställningen i boken Scenbilder, fotade och pysslade sedan ihop ett skivomslag i photoshop. Så tillslut, efter allt för många timmars arbete, kan jag nu lyssna på Skruven är lös! Hoppas jag inte blir stämd på miljarders miljarder nu. Men till mitt försvar (om det behövs) så är det ju faktiskt bara bara jag som kan lyssna på dem.
 
 
 

Kommentarer



Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras inte)

URL/Bloggadress:


Kommentar:


Trackback