dagen då les misérables intog mitt hjärta

.....

19 januari. För endel bara en helt vanlig lördag. För mig, en magisk dag. 
Jag såg, bara några dagar innan, trailern för Les Misérables på tv och blev helt förtrollad. Smsade direkt Jossan och Hanna för att se om de ville följa med mig på bio, vilket de ville! Innan jag satte mig i den där biostolen visste jag egentligen inte speciellt mycket om varken  filmen, boken eller musikalen Les Misérables. Vilket jag såhär i efterhand är väldigt glad för, det kändes bra att för en gångs skull inte vara förberedd på vad som kommer att hända i filmen. Och ja, jag behöver väl kanske inte ens berätta att jag tyckte om den? För en musikalnörd som jag var detta nog det bästa som kunde hända, en musikal som är film fast som är som en musikal. Alltså, inga talande repliker, bara sång sång sång. Helt helt fantastisk sådan också! Jag blev helt blown away av Les Misérables på ett sett som jag tror aldrig har hänt innan. Aldrig har en försälskelse slagit mig så hårt och så fort blivit så viktig för mig. Det är helt sjukt hur mycket Les Mis jag har konsumerat de senaste veckorna. Jag har sett filmen på bio två gånger, och även sett filmen från 1998 (Bra! men utan musik är det inte samma sak!), har sett tre high school-uppsättningar på youtube, lyssnat på alla olika cast recordings på spotify, köpt två konsertversioner av den på dvd (en från 10-årsjubileet och en från 25-årsjubileet) och (såklart) terroriserat hela min familj genom att dygnet runt sjunga varenda sång. 


Kommentarer



Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras inte)

URL/Bloggadress:


Kommentar:


Trackback