och du samlar dina spöken

.....

På lördag ska jag på halloweenfest och då är ju dags att klä ut sig till något skojjigt igen. Jag vet inte hur många timmar jag spenderat på tex partykungen.se för att hitta en bra dräkt utan att känna mig lockad av någonting alls. Ellen har bombarderat mig med fantastiska förslag (tex: Student? Full student? Redlös student?? Däckad student?!) men inget har känts 100% bra. Sen var jag inne på Buttericks hemsida och hittade detta i deras horoskop om skorpioner: "Ska de gå på maskerad och inte får tag i den ultimata maskeraddräkten så löser de problemet genom att vara kreativa och skapa någonting eget". Och jag VET att det bara är någon fiffig liten reklamare på Buttericks som suttit och kommit på dettta MEN det stämde så bra in på mig att jag nästan blir lite rädd. För jag har aldrig köpt en maskeraddräkt, inte ens en halv. Jag har inför varje maskerad jag ska på, grävt i garderoben, åkt runt på loppisar, klippt, klistrat, sytt och pysslat ihop en egen utstyrsel, och det blir ju SÅ mycket roligare! 
 
Ganska sent igårkväll kom jag på vad jag ville vara och efter att har övertygat Ellen om att det var en bra idé så satte jobbet igång med att hitta kläder. Har beställt en sak på internet och budat hem en annan på tradera så jag hoppas verkligen att de hinner komma tills på helgen (varför är jag alltid ute i så himla god tid?). I övrigt har jag hittat det mesta jag söker på Gina och HMs hemsidor, tänkte åka in till stan på onsdag så får väl hoppas att de finns i butik också! Sen behöver jag åka till någon slags byggmarknad och ikea också... Sen är jag nog klar. Kommer förmodligen bli den dyraste halloweenkostymen någonsin men det får det väl vara värt! Och vad ska jag vara då? Nä det säger jag inte än.. Men jag kan ju visa Emelies reaktion när jag sa vad jag skulle vara..
 
 
Jag får väl skriva ut flyers med en förklaring på vad jag ska vara. Haha!

Kommentarer
Postat av: Emelie

Flyers röstar jag för!

2013-10-29 » 15:16:42



Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras inte)

URL/Bloggadress:


Kommentar:


Trackback