den vinner som är trägen

.....

Hej! Förlåt för dålig uppdatering, har inget annat än lathet att skylla på. Igår var jag först på Ikea och köpte lite nödvändigheter för att göra mitt rum lite mysigare. En brun filt och en ljusslinga blev det bland annat. För det har jag i mitt rum hemma och det där med att testa på nya saker är inte riktigt min grej (förutom att flytta till ett annat land och sånt då). När jag lämnat av mina nyinköpta prylar hemma bytte jag om och åkte sedan in till stan.  Träffade Kajsa som kom hit till London nästan samtidigt som mig och nu bor och jobbar här. Mycket trevlig tjej och så kul att träffa lite nytt folk! Vi tog en fika på starbucks och gick sen längs Oxford Street innan vi sa hejdå. Jag tog tuben till Finchley Road och handlade mat på det enorma Saintsburys som ligger där innan jag gick hem. Väl hemma ställde jag mig och lagade köttbullar för första gången i mitt liv, fick lite hjälp av mamma via sms. Det blev faktiskt ganska lyckat tror jag, smakade bara lite eftersom jag nu frusit in dem och tänkte äta på lördag när det är påskafton! Lite påskfirande kan man väl ha trots att man är ensam? 
Gjorde sen middag (pastasås med kyckling igen pga gott och världsenkelt) och kollade på film.

Idag vaknade jag runt åtta, gick upp och tappade upp ett bad och låg sen där och åt frukost och tittade på GAS på iPaden igen. Det var ungefär hur mysigt som helst! När jag gått upp och gjort mig i ordning hade det fina vädret gömt sig lite bakom molnen så mina planer så att ta med mig en bok till Heath förstördes lite. Då plingar det dock till i telefonen och jag får ett meddelande från LondonSvenskar; Jag har vunnit deras påsktävling på instagram och priset är ETT PÅSKÄGG. Förstår ni hur glad jag blev? Här har jag varit lite deppig över att jag inte ska få något påskägg i år, och så vinner jag ett! Så jag skyndade mig ner till bussen och åkte sedan till Covent Garden och SugarSin - en butik som säljer svenskt lösgodis! Visste inte ens om att den fanns men oj vilken guldklimp. Fick ett tomt påskägg och fick sedan fylla det så mycket jag bara kunde! Gick sedan vidare till Starbucks där jag nu sitter och tvingar i mig latte och snikar på wifi för att kunna uppdatera här lite. Vet inte vad jag ska hitta på nu faktiskt? Vädret är ju inte på topp direkt. Så får väl se var jag hamnar.




Kommentarer



Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras inte)

URL/Bloggadress:


Kommentar:


Trackback