du har inte hittat din marknad än

.....

Vilket ras av läsare det blir när man inte uppdaterar på en hel dag! Men nu är jag tillbaka, ingen anledning att vara orolig! 
Gårdagen alltså, vilken dag! Eftersom tunnelbanan mellan Edgware och Camden varit avstängd hela helgen fick jag istället möta upp Moa på Finchley Road där vi tog buss (dubbeldäckare, check!) till Marble Arch. Skulle därifrån ta en annans buss till Notting Hill Gate men vi kom lite fel och upptäckte tillslut att vi var vid Westminster Abbey - vilket ligger helt åt det motsatta hållet! Tog en annan buss tillbaka och kom tillslut till Portobello Road. Gick runt på marknaden (check!) och tittade på mycket fina (och väldigt många fula) saker. Dock var det fullpackat med folk och lite svårt att gå som man ville. Därför blev det inget inhandlat denna dag men kommer nog åka tillbaka hit. Notting Hill är verkligen ett superfint område!
 
När vi tröttnat på Portobello tog vi bussen tillbaka till Marble Arch och bestämde oss för att gå några vändor på stan istället. Men Oxford Street en lördagseftermiddag är inget jag rekomenderar någon att ge sig på. Fruktansvärt mycket folk. Men jag köpte i alla fall en klänning för £7 inne på New Look, vilket kap! 
Efter ett tag kom Jessica in till stan också och vi gick till Costa för en fika. Satt där ett tag innan Jessica var tvungen att gå till ett hotell och möta sina kompisar från Sverige som precis landat och jag och Moa tog bussen hem till Hampstead igen. Hann precis hem, slänga i mig lite mat innan jag gav mig ut igen. Mötte Hanna och gick sedan hem till Moa. Satt i hennes kök och drack vin ett bra tag innan vi gav oss iväg till Camden. Hängde på en pub och snackade med massa folk, träffade Jessica och hennes kompisar och hade det väldigt skoj. Slutade tillslut på Koko - en gammal teater omgjord till nattklubb. Tog nattbuss hem igen och smög så tyst jag bara kunde upp till mitt rum. Lyckades få med mig en macka från köket också, det finns nämnligen inget Time Out som säljer kebab på väg hem från krogen. 
 
 
 
Idag har jag inte gjort så mycket. Kollade på senaste avsnittet av Graham Norton (som började sändas här i fredags igen - lycka!) och nu i eftermiddag/kväll har jag varit barnvakt. Första gången jag var ensam med alla tre under en längre stund, men det gick jättebra. Har umgåtts en hel del med O idag. Vi har pratat om fotboll och fotboll och fotboll. Haha. Åh vad jag tycker om de här ungarna. Ville bara säga det, de är bäst! ♥
 
Nu ska jag kolla på senaste Welcome to Sweden och äta djungelvrål. Imorgon börjar jag jobba 9:45 så får sova lite längre än vanligt. Vi ska till HSM Belfast vilket ska bli jättespännande! 

Kommentarer



Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras inte)

URL/Bloggadress:


Kommentar:


Trackback