har du hört om han som bränner sina skepp

.....

Hej! Sitter på Starbucks och väntar på att Hanna ska komma hit. Hon lämnar mig och åker till Sverige imorgon och kommer inte tillbaka fören efter påsk, vet inte hur hon har tänkt att jag ska klara mig själv i storstan?? 
Idag har jag i alla fall varit på HSM Belfast med min värdmamma och alla barnen. Det var väldigt intressant tyckte jag. Barnen också, i alla fall den första timmen. Sen tappade de två yngsta intresset lite och jag förstår dem. Men den äldsta hade nog kunnat vara kvar i evigheter tror jag, andra världskriget är nämligen ett av hans främsta intressen. Han kan säkerligen dubbelt så mycket som jag, och då påstår jag mig ändå vara relativt intresserad av historia. Efter att ha sett vad vi vill ville på skeppet begav vi oss tillbaka till land och gick till Côte för att äta lunch. Lika gott som förra gången, men man blir inte proppmätt direkt. Tog sedan en taxi (äkta Londonsk Black Cab) från London Bridge hem till Hampstead. Väl hemma hade jag bara en timmas ledighet innan jag skulle börja jobba igen. Spenderade tiden med att gå till M&S och köpa tandkräm samt att städa min garderob. Eftermiddagen jobbade jag ungefär som vanligt, tvätt, matlagning (lax, pasta/ris och broccoli), diskning och passning av små troll. De var dock ganska utmattade alla tre av dagens äventyr så de höll sig otroligt lugna. När jag slutat åt jag själv middag och nu sitter jag alltså på mitt kära Starbucks och väntar. Imorgon får jag lite sovmorgon igen vilket ska bli skönt! 
 
 

Kommentarer



Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras inte)

URL/Bloggadress:


Kommentar:


Trackback