och solar i glansen

.....

Kan ni gissa vad jag åt till lunch? Rätt svar: Crêpe! Jag var inte den enda som hade de planerna idag kan jag ju säga. Rekordlång kö och det tog 40 minuter (!) innan jag fick min pannkaka med spenat, vitlök och skinka. Men det var det värt.. tror jag. När jag mumsat i mig lunchen gick jag till Tesco och handlade lite innan jag gick hem igen. Eftersom det var så underbart väder ute tog jag in en utestol i vardagsrummet och öppnade dörrarna till "altanen" och fick på så sätt liite sol i alla fall. Åt jordgubbar och chokladtryffelsås från M&S och hade det allmänt gött. Lyssnade på en podcast som jag hittade idag, Au Pair podden som görs av två au pairer i Kalifornien. Eftersom det är en amatörpodcast är den kanske inte helt hundra med klippning osv men jag älskar den ändå! Fick gåshud och tårar i ögonen (alltså ja, på riktigt) av igenkänning när de pratade om matchningsprocess, första mötet med värdfamilj osv. Eftersom de åkt till USA är det ju lite annorlunda från hur det går till när man åker till England men ändå otroligt intressant att lyssna på. Funderar du att åka som Au Pair (till USA eller England) rekomenderar jag verkligen att du går in och lyssnar HÄR (iTuneslänk). 
 
 
 
Nu har jag nyss avslutat ett 1,5 timmes långt skypesamtal med Emelie. Älskar att prata med mina vänner där hemma. Känner mig lite mindre ensam när jag vet hur enkelt det är att prata med er. Nu ska jag laga lite middag (pastasås med kyckling<3) och sen ska jag bänka mig framför Netflix. Vi kanske hörs senare, annars imorgon. Puss och Kram! 
 
 

Kommentarer
Postat av: Kajsa

sv: Ja, supermysigt är det! :) Jag jobbar på en restaurang!
Vart i London bor du? :)

2014-04-13 » 22:48:04
URL: http://kajsainlondon.blogg.se
Postat av: Klara

Lyssnar också på den podden, så hilmmla bra! Speciellt för mig som funderar på att åka till USA eller england som au pair :D

2014-04-14 » 20:21:12



Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras inte)

URL/Bloggadress:


Kommentar:


Trackback