strör ut frågorna på bordet

.....

Ikväll har jag babysit för första gången på kvällstid. Har varit ensam med barnen sedan L kom hem med de två äldsta strax innan klockan 18. Lagat mat, borstat tänder, tagit på pyjamasar, läst sagor, förhört läxor, lagt barn, diskat, tvättat, hängt tvätt, städat och nu pustar jag ut på mitt rum. Det gick faktiskt förvådnansvärt bra att lägga alla helt själv, även om den yngsta inte var helt nöjd med att mamma inte var hemma. Men måste säga att jag har hamnat i en familj med tre väldigt snälla barn! 

Eftersom jag inte har något bättre för mig den här kvällen (och för att jag är en person som gillar listor) tänkte jag göra den roliga(?) grejen när man berättar om sig själv genom att halvironiskt svara på frågor man hittat på internet. Just dessa 90 kluriga frågor hittade jag på Cajsas blogg


1. Hur gammal är du?

20 jordsnurr!

2. Hur gammal känner du dig?
För tillfället väldigt mycket som 20, vilket är skönt.

3. Vad har du gjort i dag?
Jobbat, tränat, ätit, slappat och jobbat igen.
 
 4. Vilken film såg du senast?
Det var nog Gambit som jag såg förra veckan. Urdålig verkligen. Se inte den.

5. Vem ringde dig senast?
Min värdmamma.

6. Är du besatt av någonting?
Öh.. Harry Potter, Galenskaparna & After Shave, Sherlock, Benedict Cumberbatch, Netflix, Te, Choklad, Podcasts... bland annat.

 7. Är du rädd för blod?
Rädd och rädd. Svimmar bara lite om jag hör/ser/tänker på blod eller smärta. 

8. Beskriv platsen du befinner dig på just nu?
Vid mitt skrivbort på översta våningen i mitt "hem" i Hampstead. Ser ut såhär.

9. Kan du nämna fem statsministrar under 1900-talet (fram tills nu).
Ja. (Jag kan. Men jag vill inte)

10. Googlade du för att få fram svaret på föregående fråga?
Eftersom det var en ja/nej fråga så nej. 

11. Vilken färg är dominerande i din garderob?

Svart, Vit, Grå och Beige - så vårigt och härligt va!?
 
12. Vad har du för storlek i kläder?
Small eller Medium, beror lite på. 
 
13. Vilken är din favorithögtid?
Hur kan man ha någon annan än jul?
 
14. Var i världen skulle du vilja befinna dig just nu?
Bor ju i London för tusan så jag trivs galet bra precis här!

15. Nämn en plats i världen du besökt som du aldrig vill återvända till?
Barnhemmet ute på landsbygden i Estland var ju ett ganska deprimerande ställe! Glad att jag var där och grymt stolt över vår resa, men dit vill jag nog aldrig tillbaka.

16. Hur vill du tillbringa din pension?
Har inte riktigt planerat så långt än men förhoppningsvis inte ensam. 

17. Vad lyssnar du på just nu?
Just nu Ikaros. Satan vad bra den är!

18. Har du någon gång brutit ett ben?
Näpp.

19. Vilka fem saker vill du inte vara utan i ditt skafferi/kyl?
Sedan jag kom hit: Yougurt, granola, frukt/bär, digestive med choklad och te.
 
20. Vem är din favoritkändis?
Beror väl lite på. Men Martin Melin är ju himla trevlig!
 
21. Vad är du på för humör just nu?
Trött och lite uttråkad.
 
22. Vilka världsdelar har du varit i?
Bara Europa, tycker inte om att resa så mycket. 

23. Snarkar du?
Tydligen!! (Fy alltså.)

24. Vilka yrken har du provat på?
Ja jag har ju sålt tidningar, jobbat i kiosk, städjobbet på HSB, varit VD för mitt och Annas företag, vikarie på förskolor/skolor i kommunen och så mitt älskade jobb på världens bästa förskola. Och nu är jag ju Au Pair!

25. Hur går du helst klädd?
I mjukisbyxor.. om ingen ser alltså.

26. Vilket stjärntecken är du född i?
Skorpion!

27. Vilket är ditt favoritgodis?
Choklad. Svensk choklad.

28. Vad sa du senast?
"Good Night T"

29. Vilket var ditt bästa ämne i skolan?
Samhäll och Historia är roligast. Svenska är nog det jag är bäst på. 

30. Vad har du på dig just nu?
Mjukisbyxor och pyjamaströja.

31. Vilken är din favoritaffär?
Primark!
 
32. När vaknade du i dag?
Enligt min Sleep Cycle-app 06:52. (Men den vet ju inte om att jag somnade om och vaknade igen 10 minuter innan jag skulle börja jobba)

33. Vad har du i dina fickor?
Har inga fickor.

34. Vad köpte du senast?
Min Heisenbergtröja.
 
35. Hur många gånger har du flyttat?
En gång med min familj, så räknas min flytt hit blir det ju två gånger.

36. Om du var fast ensam på en öde ö, vilka tre saker skulle du ta med?
Böcker, solkräm och vatten.

37. Är du morgon- eller kvällsmänniska?
Kvällsmänniska!! Hatar hatar hatar morgonen.

38. Senaste filmen du såg på bio?
Frozen tror jag! 

39. Har du blivit sydd någon gång?
Nä, bara lite tejpad i ögonbrynet

40. Har du någon gång badat naken utomhus?
Ja! Mitt i natten i Träslövsläge.

41. Vad åt du till frukost?
Tryckte i mig en macka innan jag gick till Moa. 

42. Hur såg ditt liv ut för tio år sedan?
Då gick jag väl i klass 4B på Hagenskolan. Vet inte riktigt hur mitt liv såg ut, det var nog ganska bekymmerfritt skulle jag tro. 

43. Har du någon gång åkt dit för fortkörning?
Nej.
 
44. Vem gjorde senast något extra speciellt för dig?
Oj, jag vet inte. På min avskedsfest tycker jag att alla mina vänner gjorde något extra speciellt!
 
45. Var lägger du din mobiltelefon när du sover?
Eftersom jag kör på Sleep Cycle har jag tydliga direktiv på vart jag ska ha den, över madrassen, under lakanet och med skärmen vänd nedåt. Den andra mobilen har jag oftast på andra sidan eftersom jag lyssnar på podcast i den när jag ska sova.

46. Vad var det sista du åt?
Digestivekex

47. Vilken tid är din väckarklocka inställd på?
Sleep Cycle (hur kan jag redan nämnt den tre gånger??) väcker mig när jag är som piggast mellan 6:25-6:55.

48. Är du blyg?
Nej!

49. När flög du senast?
Flög hit den 19 mars.

50. Har du någon tatuering?
Inte än. Men när jag blivit lite modigare samt lyckats bestämma mig så.
 
51. Har du varit med om en bilolycka?
Nej!

52. Har du något bevarat inom dig som ingen annan vet?
Vem har inte det?

53. Vilken är den roligaste träningsformen?
Ingen verkligen ingen träning är rolig. Men om man lyckas glömma bort att man tränar så är det ju kul att spela fotboll. Saknar Victorias friskispass också! 

54. Har du några husdjur?
Nej, är inte så himla förtjust i djur alltså.
 
55. Vill du gifta dig?
Jag tror det.

56. Var växte du upp?
Habo. Bästa bästa Habo.

57. Har du någon gång ringt polisen?
Nej det har jag aldrig behövt.  

58. Vilka är dina största svagheter?
Jag är ganska feg av mig, på alla sätt!

59. Har du, eller har haft, något smeknamn?
Här får jag heta lite vad som helst. Men hemma säger de flesta Linnéa. Annars blir jag kallad Linnet, Nea och Grodan. Haha.

60. Vad ska du göra imorrn?
Jobba på morgonen. Dagen har jag ännu inga planer för men har babysit på kvällen igen!

61. Vad har du in din väska?
Plånbok, oystercard, nycklar, mobiler, hörlurar, tuggummi, tube map, lypsyl, handcreme, solglasögon och paraply.

62. Vad shoppar du helst?
Fika och mat och godis. 

63. Favoritdesigner/märke?
Med en Au Pairlön är det svårt att shoppa märken, men jag kan ju drömma om väskor och klockor från Marc Jacobs. 

64. Bästa plagg/accessoar i garderoben?
Min rosa/röda topp från Forever21 är min favorit just nu.
 
65. Vilken är din favoritparfym?
Love Etc från The Body Shop har jag haft sedan jag kom hit. Annars är Intimately Beckham min all time favourite!
 
66. String, boxer eller vanliga trosor?
Vad är ens "vanliga" trosor? Victoria's Secret ska det vara i alla fall!
 
67. Vad sover du i?
Min pyjamas med tekoppar. 

68. Går du på någon diet?
HAHAHA.. nej.

69. Nämn tre maträtter du äter ofta?
Äter alla maträtter här ganska ofta tycker jag.
 
70. Vad dricker du till vardags?
Vatten, flädersaft och te.
 
71. Om du dricker alkohol, vad dricker du helst?
Vitt vin!

72. Lugn hemmakväll eller party all night long?
Båda två!!

73. Tycker du om att fika?
Vad är det här för fråga??

74. Vilka tidningar brukar du läsa?
Inga. Läser aftonbladet på telefonen.

75. Favoritprogram på TV?
Kollar aldrig på tv. Det enda jag ser här är Graham Norton Show!
 
77. Hur skulle du beskriva ditt hem?
Som gammalt, halvfult och alldeles alldeles underbart. (I sverige alltså)

78. Pedant eller slarver?
Pratar vi konkret om städning och så är jag absolut en slarver! Men jag har en sjukt välorganiserad kalender och hatar när det inte är ordning i t.ex. datorn.

79. Dricker du kaffe och i så fall vilken sort?
Försöker. Om jag dricker kaffe är det Latte från Starbucks!

80. Tråkigaste hushållssysslan?
Sortera strumpor!!!!!!!

81. Hur ofta städar du?
Här städar jag aldrig eftersom det kommer en städerska och gör det. Hemma städar jag aldrig eftersom jag inte tycker om det. 

82. Leva nu, längta eller minnas?
Minnas tror jag, Men man måste ju leva nu för att ha något att minnas!

83. Något du aldrig skulle klä dig i?
Åsnedräkt. För varför skulle jag?

84. Vad skulle du vilja ha mer tid till?
Sova kanske. (Vilket jag ju skulle ha om jag inte satt uppe och svarade på fåniga listor i flera timmar)

85. Vad gör du för att rensa huvudet och få extra energi?
Springer eller går i skogen. Eller sover. Det funkar också.
 
 86. Drömresemål?
Är verkligen inte så mycket för att resa. Men Grekland är ju härligt så dit åker jag gärna igen.
 
87. Vilket är ditt drömyrke?
Jag har väl funderat på om jag ska bli lärare, sen om det är ett drömyrke vet jag ju inte men. 

88. Framtidsdrömmar?
Oj, jag vet inte. Hoppas på att bo i Göteborg om några år. 

89. Vilket blir ditt nästa köp?
Jag kommer väl säkert att köpa något imorgon. Vad vet jag inte riktigt men säkert något.

90. Hur kommer du spendera semestern?
Om vi menar sommaren kommer jag vara med min värdfamilj i Holland i fyra veckor, sen kommer nog min familj till London och kanske kommer jag hem till Sverige en sväng. Vi får väl se!

Kommentarer
Postat av: Caisa

Gud vad kul att du också gjorde denna! Roligt att läsa andras svar :)

Svar: Ja! En ganska rolig lista tyckte jag faktiskt! :D
Linnéa Carlsson

2014-04-25 » 07:25:25
URL: http://caisapavift.blogg.se



Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras inte)

URL/Bloggadress:


Kommentar:


Trackback