ett rum där jag kan känna att jag är någonstans ifrån

.....

Godkväll! Har fått en dator av pappa att låna under mina två veckor här så det kanske blir lite inlägg i alla fall. Det blir väl inte så mycket "au pairinlägg" dock och förstår att majoriteten av er inte bryr er alls om vad jag gör i Sverige. Men tråkiga inlägg är väl bättre än inga inlägg alls tänker jag.
Flygningen gick supersmidigt i morse och jag blev upphämtad av mamma och lillebror på flygplatsen. Först kramkalas och åkte raka vägen hem och fick krama pappa lite också. Sen gick jag runt i hela huset och kände in mig lite, det känns mycket mindre än vad jag vill minnas det, haha. La mig på gräsmattan och njöt av att känna riktigt gräs under fötterna, tog ut cykeln och cyklade ett varv ner till skolan, tog bilen och körde (för första gången på fyra månader!) runt i Habo, ner till "sommarstugan" i Munkaskog bland annat. Ikväll åt vi grillat (som jag beställt) med färskpotatis från trädgården, tsatziki och halloumi. Hur. Gott. Som. Helst. Efter det har jag och min bror suttit på mitt rum och kollat på Stinsen Brinner och ätit glass och chips. En riktigt mysig dag!
 
Här kommer jaaaaag (vet inte varför den blev så liten)
Fick "välkommen hem-present" av mamma ♥
 
På cykeltur
 
Den bästa vätterutsikten man kan ha!
 
Mammas maaaaaaaat ♥
 
Stinsen brinner!
 
Imorgon är det min lillebrors födelsedag. Förutom att vi ska äta cheesecake som jag bakat idag och sen ut på restaurang på kvällen så har jag inga planer. Ska därför försöka träffa Anna och Agnes lite mitt på dagen! Hoppas på att de kan/vill i alla fall! Nu ska jag gå och lägga mig i min egen säng (som känns extremt liten trots att den ändå är 1,20). Man vänjer sig fort..!

Kommentarer
Postat av: Daniella 🌙

äh. visst, jag hittade din blogg genom au pair, men det är ju DU som är intressant.

2014-08-03 » 01:24:51
URL: http://vapenbroder.blogg.se/
Postat av: emma

vad har du för oyster card? har du pay as you go eller månad/vecko/års-kort?

2014-08-03 » 17:00:24
Postat av: Malin

Alltså, maten... Orkar ej, kan du inte ta med dig lite hit när du kommer tillbaka, haha?! Det håller sig väl två veckor i Holland? ;)

2014-08-05 » 13:02:27
URL: http://lightsinlondon.blogg.se
Postat av: J

Hejsan.

Jag har nyligen startat upp ett forum för au-pairer och försöker få fart på det. Det är både för de som är iväg just nu, de har varit iväg eller de som vill åka iväg.

Jag tänkte höra med dig om du skulle vilja ställa upp på en liten intervju med några frågor? Intervjun sammanställer jag sedan och lägger som en artikel på sidan. Ett exempel hittar du här: http://aupair.ifokus.se/articles/5378908ece12c47ebf0001dc-intervju-med-sara-t?articles-1

Skulle du vilja ställa upp så skicka ett mejl till mig :)

Du är välkommen in och titta :)

Ha det så bra,

/J http://aupair.ifokus.se/

2014-08-17 » 12:09:41
URL: http://aupair.ifokus.se/



Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras inte)

URL/Bloggadress:


Kommentar:


Trackback