det liksom rör sig under ytan och fasaden

.....

I söndags möttes jag och Malin upp för att kolla in de "falska husen" vid Leinster Gardens. Som vanligt är det en lång radda med Londonhus, med den lilla detaljen att två av dem inte är mer än fasader. De husen revs nämligen till förmån för tunnelbanan, men man lät fasaderna stå kvar. Dessa "hus" figurerar även i Sherlock och har man bestämt sig för att besöka så många inspelningsplatser man kan så gäller det ju att man börjar bocka av några. 
Dock kan jag ju säga att jag och Malin hade något utan en otursdag. Det visade sig när vi kom dit att det pågår någon sorts renovering så hela huslängan var täckt av byggnadsställningar vilket ledde till att vi inte såg ett dugg.. roligt. Sen fortsatte turen med att det började regna och Malin lutade sig mot ett nymålat staket. Vi hittade tillslut runt husen och kunde titta ner på tunnelbanespåren bakom husen. Eller, jag kunde (efter att ha hoppat upp på en hög mur) kolla ner på spåren och berätta för Malin hur det såg ut, haha. Jag lyckades dock sträcka någon slags muskel i axeln när jag skulle hoppa upp på muren, så efter ett tag gav vi upp och gick till Nando's och åt lunch. På Nando's blir man aldrig besviken!



Bild av Malin

Screen Shot 2014-01-13 at 09.18.15
..och samma plats från Sherlock.
 
 
 
Efter lunchen skulle jag hem för att jobba. Det visade sig dock när jag kom hem att jag inte alls skulle jobba. Så istället utnyttjade jag min nyvunna ledighet till att storstäda min garderob, leka lite med barnen och satt på starbucks och skypeade med min bror och mamma ett tag. 

Kommentarer



Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras inte)

URL/Bloggadress:


Kommentar:


Trackback