gör att stjärnorna märks lite mer

.....

Första december och jag påbörjar min nionde månad i London. Det börjar bli kallt också, i alla fall med Engelska mått. Idag var det vinterjacka, halsduk, vantar och mössa som gällde när jag gick till gymmet. Kollade på julkalendern när jag kom hem. Svårt att avgöra efter att ha sett 10 minuter, men jag tror den kan bli riktigt mysig! På tal om mys, igår var det ju första advent och eftersom det inte firas och pyntas så mycket här fick jag helt enkelt ta saken i egna händer. Så igår när jag lagt barnen satte jag mig på rummet med fem röda papper, en sax och en häftapparat - för att göra en egen adventsstjärna! Det var faktiskt inte speciellt svårt, men ganska pilligt och tog därför över en timme att göra. Den blev kanske inte jättefin, men med tanke på att den är hemmagjord och helt gratis så får jag väl vara nöjd. Min värdmamma var helt amazed när jag visade henne i morse (men hon var å andra sidan väldit imponerad över mina fula dinosaurier i papp förra veckan också). I eftermiddags fick stjärnan flytta in i fönstret tillsammans med en ljusslinga. Mys! Är ni ocksså på pysselhumör kan ni göra en egen stjärna, beskrivning finns hääär.
 
 
Nu ska jag kolla på Historieätarna och dricka lite te. Efter det är det nog dags att sova, väcktes av 4-åringen mitt i natten. Han visste nog inte om att mina värdföräldrar kommit hem under natten och gick därför upp till mig när han vaknade. Lite gulligt ändå. Även om det kändes halvkul att bli väckt.. 

Kommentarer
Postat av: Daniella 🌙

cool ju!

2014-12-02 » 12:00:36
URL: http://vapenbroder.blogg.se/
Postat av: Isabella

Hallåhejva? Hur lyckas du kolla på historieätarna?!?!? Jag kan inte se det för att det är blockat! :'(

Väldigt fin stjärna!!
x

2014-12-02 » 19:17:34
URL: http://fortyminutesfromlondon.blogspot.%20se



Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras inte)

URL/Bloggadress:


Kommentar:


Trackback