det måste växa nånting under alla listor

.....

Tjabba. Det är redan tisdag kväll och om bara FYRA dagar sitter jag hemma i Sverige. Jag har skrivit listor och scheman över veckan. Vad som ska göras på vilken dag osv. Älskar att skriva listor, strukturera upp och planera. Det är lite synd att jag är så kass på att följa dem sen bara. Igår stod det till exempel såhär på min lista: Städa, Mejla Estonian Air, Skriva upp nya flygtider till L. Gjorde jag något av det? Näpp. 
Men igår var lite av en deppdag faktiskt. Vet inte varför men jag kände mig bara så dålig. På allt. Inte för att jag gjorde några större misstag eller fel, men det kändes inte bra helt enkelt. Men som tur var gick det över fort och idag har jag istället haft en riktigt bra dag! Min värdmamma var iväg en kort stund på förmiddagen och då var jag ensam med alla fyra barn (barnens kusin bor hos oss denna veckan). Det gick superbra, vi pysslade, spelade pingis och jag tog hand om disk och tvätt. Sedan kom min VM hem och vi fikade lite i "trädgården", sen plockade jag undan lite och kokade pasta till barnen innan jag gjorde mig lite lunch och gick upp på rummet. Låg i sängen och åt, slösurfade på plattan och försökte bestämma om jag skulle göra något under mina lediga timmar. Jobbar ganska mycket extra den här veckan så är inte ledig lika mycket som jag brukar. Efter att jag slösat bort nästan all ledig tid på att ligga i sängen tog jag mig i alla fall ut och gick till Starbucks för att dricka latte. Vet inte om det var så mycket bättre men lite skönt att komma bort från huset ett tag i alla fall. I eftermiddags var det också ganska lugnt faktiskt, jag var ensam hemma och lagade mat och fixade. Nu har jag nyss tagit en dusch och försökt börja med städningen av mitt rum. Eftersom städerskorna kommer imorgon måste jag alltså gå upp innan jag börjar jobba och städa klart. Bläöh. Tur i alla fall att jag inte börjar innan 10! Imorgon är de födelsedag på gång då ett av värdbarnen fyller år. Har köpt en bok om Zlatan och en kaptensbindel till honom, det tror jag han blir glad för. I alla fall i några minuter. Vi ska även äta lunch på G1 (egentligen inte min arbetstid - men gratis lunch säger man väl inte nej till?) och till middag blir det pannkakor och glasstårta. Jag är minst lika peppad som födelsedagsbarnet själv, om inte mer! 
I morgon eftermiddag ska jag också (allt enligt schemat såklart) börja packa. Ska alltså packa för en månads vistelse utanför London. Tur att jag inte har allt för mycket kläder här i alla fall. Måste också tänka ut vad jag ska ta med mig och lämna kvar i Sverige. (Eller vem försöker jag lura... jag har såklart redan skrivit en lista över det med) Samt vad jag ska ta med mig från Sverige tillbaka till London igen. (Ja. Det också). Däremellan ska jag spendera två veckor i Holland med min värdfamilj. Det är lite förvirrande det här.
 
Nu tänkte jag kolla på Håkans "Allsångskvällen är din.." från förra året. Bara för att den är cirka asbra. 
 


Vi hörs! 


Kommentarer



Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras inte)

URL/Bloggadress:


Kommentar:


Trackback